مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین
مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین، راه اندازی و تکمیل کانون های حرکات اصلاحی در مناطق و نواحی استان را نیازمند تامین اعتبار و مشارکت استانداری دانست.
کد خبر: ۲۴۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 19 June 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا سالار قاسمی شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد، افزود: هم اکنون بالغ بر 300 کانون ویژه حرکات اصلاحی در کشور مشغول فعالیت هستند اما قزوین فاقد حتی یک کانون می باشد.
وی با بیان اینکه 60 درصد دانش آموزان استان دچار مشکلات ساختار قامتی هستند اضافه کرد: این ناهنجاری ها به دلایلی مانند عادات حرکتی نامناسب، بی تحرکی، فقر حرکتی، شرایط نامناسب محیطی و استاندارد نبودن میز و نیمکت مدارس به وجود آمده اند.
قاسمی ادامه داد: باتوجه به اینکه امکان بهبود و اصلاح اینگونه ضعف ها و عوارض از طریق حرکات جبرانی و ورزش های درمانی وجود دارد بنابراین ایجاد کانون های حرکات اصلاحی که در برنامه پنجم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است در آموزش و پرورش مناطق و نواحی برای شناسایی و اقدام به موقع درباره دانش آموزان لازم است.
وی در ادامه با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان در پایه نهم در نظام جدید آموزشی گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه بر توسعه متوازن رشته های تحصیلی تاکید شده و سند تحول بنیادین نیز بر مهارت آموزی تاکید دارد.
قاسمی خاطرنشان کرد: براین اساس باید 51.5 درصد دانش آموزان استان به رشته های فنی و حرفه ای و 48.5 درصد نیز به رشته های نظری هدایت شوند که در این راستا سهم هر ناحیه را نیز مشخص کرده ایم.
وی، توسعه فنی و حرفه ای را تنها راه برون رفت از بسیاری از مشکلات دانست و گفت: مشارکت صدا و سیما در تبیین هدایت تحصیلی، بررسی نقش هدایت تحصیلی در هدایت شغلی در شورای اشتغال استان، همسو کردن حوزه صنعت و هدایت تحصیلی و مشارکت تمام دستگاه ها در توسعه فنی و حرفه ای از جمله انتظارات آموزش و پرورش استان است.
وی با اشاره به برنامه های انجام شده در حوزه اوقات فراغت تابستان گفت: امیدواریم دستگاه های اجرایی با در اختیار قرار دادن امکانات خود، ما را در اجرای هرچه بهتر این برنامه ها یاری کنند.
قاسمی خاطرنشان کرد: استخر کانون رشد مینودر سال ها است که به دلیل نبود اعتبارات نیمه کاره مانده است که انتظار داریم با تامین اعتبار مورد نیاز شاهد تکمیل و استفاده از آن در برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پایان واگذاری زمینی برای ساخت مدرسه انرژی اتمی و همچنین کمک به بهبود شرایط درمانگاه فرهنگیان را از دیگر انتظارات آموزش و پرورش استان اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار