مدیر کمیته امداد فومن از جمع‌آوری بالغ بر سه میلیارد ریال صدقه از صندوق‌های صدقات شهرستان فومن خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 19 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، حسین جهانگیری با بیان اینکه کمیته امداد در راستای تقویت سنت حسنه نیکوکاری و احسان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌نماید، اظهار کرد: اگر انفاق، احسان و نیکوکاری در جامعه تقویت شود مسلماً نیازمندی در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: مردم نیکوکار و نوعدوست شهرستان فومن طی سال گذشته قریب چهار میلیارد تومان در قالب کمکهای نقدی و غیرنقدی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد فومن مساعدت کردند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: این کمک‌ها در قالب صدقه، فطریه، اکرام ایتام، احسان دانش‌آموزی، جشن نیکوکاری، عاطفه‌ها و... از سوی نیکوکاران فومن اهدا شده است.

وی به رشد میزان صدقات پرداختی توسط مردم اشاره کرد و گفت: بالغ بر سه میلیارد ریال صدقه از صندوق‌های صدقات شهرستان فومن جمع‌آوری شده است.

جهانگیری به وجود 14هزار و 391 صندوق کوچک، 181 صندوق متوسط، 446 صندوق بزرگ در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: این میزان کمکهای مردمی نسبت به سال 92، سی و پنج درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات متعدد نیز بر اهمیت پرداخت صدقه، دفع و رفع بلایای تأکید شده است،اذعان داشت: پیامبر (ص) فرموده‌اند؛ نیکوکاران در دنیا و آخرت نیز نیکوکار شناخته می‌شوند؛ چرا که در عرصه محشر که کفه حسنات و اعمال خیر آنها در میزان سنجش سنگینی می‌کند از ثواب و حسنات خود، مقداری را به گناهگاران می‌بخشند و باعث رهایی آنها می‌شوند که نشان‌دهنده اهمیت احسان و دستگیری از نیازمندان در دین اسلام است.

جهانگیری تأمین جهیزیه برای نوعروسان، پرداخت کمک هزینه‌های تحصیلی، ساخت مسکن، حمایت از بیماران تحت پوشش و... را از جمله موارد مصرفی صدقات جمع‌آوری شده برشمرد.

مدیر کمیته امداد فومن در پایان افزایش مشارکتهای مردمی را به عنوان یکی از اقدامات موثر این نهاد در جهت تقویت سنت حسنه احسان و نیکوکاری خواند و اظهار کرد: حمایتها و مشارکتهای مردمی سبب تحقق بسیاری از ماموریتهای این نهاد می‌شود و یقیناً در انجام رسالتهای خود موفق‌تر عمل خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار