نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر، ابوموسی گفت: به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم جلوی مصوبه الحاق را بگیریم و حتی در صورت عدم تحقق خواسته مردم وزیر را به صحن علنی مجلس بکشانیم.
کد خبر: ۲۴۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 16 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، احمد مرادی با بیان اینکه بحث الحاق بخشی از شهرستان پارسیان به استان فارس از سال 74 کلید خورد که در آن زمان آقای زائری استاندار وقت مانع از انجام آن شد و بار دیگر در زمان استانداری آقای هاشمی تختی این موضوع مطرح شد که بازهم با دفاع ایشان این طرح شکست خورد.
 
وی با بیان اینکه با آمدن آقای عزیزی در استانداری هرمزگان بهترین فرصت برای مطرح شدن این موضوع بار دیگر به وجود آمد، اظهار کرد: استاندار سابق هرمزگان در سال 92 نهایت همکاری را با مطرح کنندگان این طرح انجام داد و اگر اعتراضات و مقاومت های فعالین اجتماعی و مردمی نبود این طرح اکنون اجرایی شده بود.
 
مرادی با اشاره به اینکه هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای این انتزاع وجود ندارد، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری هیچ منعی ندارد و چه سرمایه گذار داخلی و چه خارجی می‌توانند در هرجای ایران مانند پارسیان سرمایه گذاری کنند اما این موضوع با جداسازی بخشی از یک استان تفاوت دارد.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه منطقه حفاظت شده نایبند که در این پنج روستا قرار دارد به عنوان یک منطقه بین‌المللی است و نباید سازمان محیط زیست کشور اجازه تخریب آن به بهانه ساخت اسکله یا گمرک را بدهد، ادامه داد: باید دولت در راه اندازی گمرک "تبن" اهتمام ویژه‌ای تری به خرج دهد و با ایجاد زیرساخت‌های لازم توجه خود را به این پنج روستا و شهرستان پارسیان بیشتر کند.
 
مرادی با بیان اینکه این مشکلات اکنون در شهرستان‌های حاجی آباد، جاسک و بستک نیز وجود دارد، اضافه کرد: در هر صورت به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم جلوی مصوبه الحاق را بگیریم و حتی در صورت عدم تحقق خواسته مردم وزیر را به صحن علنی مجلس بکشانیم و به استیضاحش رأی بدهیم.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد مجموعه استانداری هرمزگان، نمایندگان مردم در خانه ملت و سایر مسئولان و فعالین اجتماعی با تعامل، همکاری و وحدت به توسعه شهرستان پارسیان شتاب دهند و دولت با اهتمام ویژه در این بخش و توجه به خواسته مردم و خدمات رسانی بیشتر پیروزی‌اش در انتخابات 96 را تضمین کند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار