مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه از کشت الگویی بادام‌ زمینی در این بندر خبر داد.
کد خبر: ۲۴۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 14 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، صبح امروز در چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی اسماعیل پاسلار فرماندار، ابراهیم فرهادی‌نیا معاون توسعه و عمرانی فرماندار، محمد پورعلی مدیر جهاد کشاورزی و رؤسای ادارات شهرستان بندرلنگه از مزرعه کشت بادام زمینی در روستای کوهین بازدید کردند.
 
مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: بادام‌ زمینی در شهرستان بندرلنگه از فروردین‌ماه به صورت الگویی با بذر مستقیم در سه هزار مترمربع با هدف ترویج کشت گیاهان با نیاز آبی کم کشت شده است.
 
محمد پورعلی در خصوص گیاه بادام زمینی افزود: بادام زمینی بوته‌ای یکساله‌ است و 30 تا 50 سانتیمتر ارتفاع دارد و آب و هوای گرم برای کشت این گیاه مناسب است؛ بادام زمینی دارای ساقه‌ای راست بوده و برگ‌های آن مرکب از دو زوج برگچه است و گل‌های آن دو نوع متفاوت به رنگ زرد بوده که پس از تلقیح دم گل خم می‌شود و به سطح خاک می‌رسد و سپس کم‌کم در خاک فرو رفته و میوه در داخل خاک پدید می‌آید.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر رشد زایشی بادام زمینی شروع شده است و برداشت آن پس از دوره چهار ماهه در اواخر تیرماه انجام می‌شود که چنانچه به لحاظ  عملکردی نتیجه خوبی حاصل شود 20 هکتار از اراضی روستای کوهین در آبان‌ماه سال جاری به کشت این محصول اختصاص پیدا خواهد کرد.
 
این مسؤول یادآور شد: فرماندار بندرلنگه نیز در این بازدید بر کشت گیاهان با نیاز آبی کم و تجهیز مزارع به سیستم آبیاری تحت فشار تاکید کرد که روند کشت این محصول به صورت انبوه در آینده آغاز خواهد شد.
 
شایان ذکر است، بادام زمینی منبعی است غنی از پروتئین ولی از آنجا که دارای بعضی انواع آمینو اسیدهای ضروری مانند لیزین، سیستین و متیونین نیست توصیه می‌شود به همراه مواد غذایی مکمل استفاده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار