استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از شهرک سرمایه‌گذاری خارجی:
استاندار آذربایجان شرقی با حضور در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی، ضمن بازدید از دو واحد تولیدی، در نشستی با حضور مدیران عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات عمومی این شهرک و تعدادی از واحدهای مستقر در آن را بررسی کرد.
کد خبر: ۲۴۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 09 June 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در ادامه بازدیدهای خود از واحدهای صنعتی و تولیدی استان، به شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی رفت و در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در این شهرک شرکت کرد.

وی همچنین از شرکت‌های میراب پروفیل، تولیدکننده پروفیل‌های UPVC و پارمیس، تولیدکننده مبلمان منزل بازدید کرد و در جریان فعالیت‌های این دو واحد تولیدی و مسایل و مشکلات آنها قرار گرفت.

استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران، گفت: با تمام توان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان می‌کوشیم.

جبارزاده اظهار داشت: پیرو اقدامات مربوط به اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفتیم که هر هفته به همراه مدیران استان از شهرک‌های صنعتی بازدید میدانی داشته باشیم و در عمل به مشکلات واحدهای تولیدی رسیدگی کنیم.

وی درباره روند اعطای تسهیلات دولتی به واحدهای تولیدی مشکل‌دار، گفت: دولت برای استان‌ها سهمیه‌ای تعیین کرده است که بر اساس آن واحدهای متقاضی در سامانه مربوطه ثبت‌نام می‌کنند و تقاضای آنها در کارگروه ویژه‌ای بررسی می‌شود و در صورت تصویب کارگروه رفع موانع تولید، واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

جبارزاده افزود: در جلسه امروز 53 تقاضای دریافت تسهیلات، تصویب و به بانک‌های عامل معرفی شد و بانک‌ها نیز یک ماه فرصت دارند که این تقاضاها را بررسی کرده و اقدامات بعدی را انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در مورد بحران‌زدایی از واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیز خاطرنشان کرد: این موضوع به عنوان اقدامات اورژانسی اقتصاد مقاومتی در اولویت کاری استان است، خوشبختانه تعداد واحدهای بحرانی استان بسیار کم است و ما از همه توان خود برای حل مشکلات آنها استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی از مشکلات این واحدها در سطح ملی است، مثل واحدهایی که در لیست واگذاری اصل 44 قرار گرفته‌اند اما واگذاری آنها در گذشته خارج از استان صورت گرفته و اکنون دچار بحران شده‌اند که با تمام ظرفیت پیگیر حل مشکلات آنها هستیم.

جبارزاده لزوم نظارت جدی بر نحوه هزینه‌کرد تسهیلات بعد از اعطای آن به واحدهای تولیدی را یادآور شد و گفت: در گذشته به برخی واحدهای تولیدی تسهیلاتی داده شده و چون این تسهیلات در جای خود خرج نشده اکنون با معوقات بانکی مواجه هستیم، لذا ما به هر واحدی که تسهیلات می دهیم نظارت مستقیم خواهیم داشت تا در جهت حل مشکلات واحد به کار گرفته شود.

وی افزود: تسهیلات برای تامین نقدینگی، افزایش تعداد کارگر و یا افزایش میزان تولید به واحدهای تولیدی نیازمند اعطا می‌شود و از این به بعد نظارت بسیار دقیق و منظمی صورت خواهد گرفت تا تسهیلات اعطایی در خارج از تولید به کار گرفته نشود.

شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی که در محدوده جغرافیایی شهرستان شبستر واقع است، به عنوان اولین شهرک اختصاصی سرمایه‌گذاری خارجی در سال 1383 ایجاد شده و تاکنون 186 هکتار از اراضی آن عملیاتی شده است.

هم‌اکنون 82 واحد صنعتی و تولیدی فعال در این شهرک مستقر هستند و هفت واحد دارای پروانه بهره‌برداری نیز به دلیل مشکلاتی چون کمبود نقدینگی و عدم وجود بازار فروش غیرفعال شده‌اند که مدیریت استان تلاش می‌کند این واحدها نیز به چرخه تولید بازگردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار