نماینده خلخال مطرح کرد:
عضو هیات رئیسه کمیسیون‌ انرژی مجلس گفت: تغییر مسیر راه‌آهن خیانت به سرمایه‌های استان اردبیل است.
کد خبر: ۲۴۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 18 April 2015

به گزارش فارس، جلیل جعفری‌بنه خلخال در حاشیه اولین جلسه شورای اداری شهرستان خلخال ضمن اشاره به برخی از تلاش‌ها در خصوص تغییر مسیر راه‌آهن میانه به اردبیل گفت: تغییر مسیر راه‌آهن خیانت به مردم استان و سرمایه‌های استان اردبیل است.

جعفری‌بنه خلخال اضافه کرد: مردم استان بدانند کدام عقل سلیم اجازه می‌‌دهد که بعد از سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی و احداث بیش از صدها کیلومتر راه‌آهن با سختی فراوان در استان اردبیل مسیر جایگزینی برای راه‌آهن انتخاب شود.

وی اظهار داشت: اگر نمایندگان استان دست به دست هم دهند در جهت تکمیل و تحقق این طرح باید حرکت کنند و نه سنگ‌اندازی و اینکه با فکر جدید و مسیر جایگزین بخواهند سایر مناطق استان را از راه‌آهن محروم کنند.

جعفری‌بنه خلخال گفت: صرف این همه هزینه خیلی توان از دولت و پیمانکار و دستگاه مجری گرفته و ظرفیت کلانی را در زمان اجرا و مطالعات بر دوش دولت گذاشته و این تغییر مسیر خیانت به بیت‌المال است.

وی گفت: بعضی از پروژه‌های بزرگ استان شل شده و هیچ تحرک و حرکتی در آنها دیده نمی‌شود و این اصلا در دید مردم خوب و شایسته نیست و مردم انتظار دارند که نمایندگان آن‌ها در خانه ملت پروژه‌ها را سرعت دهند و نه اینکه با اظهار نظر‌های کاملا بی‌اساس و دور از عقل سلیم به فکر تغییر مسیر یک پروژه باشند.

جعفری‌بنه خلخال در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بلاتکلیف پروژه کارخانه سیمان و چشم انتظاری مردم خلخال اشاره کرد و گفت: مردم در جریان هستند که از چند سال گذشته کارخانجات تولید سیمان در کشور بیشتر شده و تولید سیمان از توجیه خوبی برخوردار نیست و ما به خاطر شهرستان و حل مشکلات اشتغال جوانان این شهرستان در ملاقات‌های مکرر با وزرا‌ء ذیربط تلاش کردیم تا این مشکل از طریق محلی حل شود و اکنون به نتیجه رسیده‌ایم که باید علاوه بر مشارکت بخش خصوصی دولت نیز گوشه‌‌ای از احداث این کارخانه سیمان را بر عهده گیرد تا با راه‌اندازی این کارخانه مشکل اشتغال جوانان منطقه که بیش از یک دهه چشم انتظار به ثمر رسیدن این کارخانه هستند، حل شود.

امسال باید دو پروژه راه خلخال به فیروز آباد سرچم و سد بفراجرد به بهره‌برداری برسد

جعفری‌بنه خلخال با تاکید فراوان گفت: دو پروژه راه خلخال به فیروزآباد سرچم و سد بفراجرد باید امسال تا فصل سرما به بهره‌برداری برسند.

این نماینده مجلس در خصوص وضعیت نامناسب آسفالت جاده خلخال به هشجین نیز گفت: امسال برای روکش 15 کیلومتر از این جاده اعتبار‌گذاری شده است و ما تلاش می ‌کنیم که جاده خلخال به پونل نیز که برای شهرستان خلخال خیلی اهمیت دارد به صورت یک جاده اصلی با مشخصات راه اصلی درآید و با توجه به نزدیک بودن این مسیر به استان گیلان و مرکز کشور و حل مشکلات اقتصادی و تجاری شهرستان از این مسیر پیگیری‌ها در مجلس ادامه خواهد یافت.

جعفری‌بنه‌ خلخال به وضعیت نامطلوب جاده خلخال به اسالم اشاره کرد و گفت: این جاده زیبای کشور هم‌اکنون به خاطر آسفالت نامرغوب خود موجبات گله‌مندی مردم و مسافران را فراهم کرده است و مسئولین گیلان باید متوجه باشند که بیشترین حوزه از این راه در حوزه استحفاظی گیلان است و تنها یک سوم از این مسیر در حوزه خلخال است و مسئولین هر دو استان در قبال مطلوب‌سازی آسفالت این جاده برای توسعه صنعت گردشگری و تورسیم منطقه تلاش نمایند و این تفکر نباشد که این جاده تنها راه ییلاقی برای روستانشینان و ییلاق‌نشینان شهرستان تالش است بلکه این جاده پل ارتباطی استان اردبیل و گیلان به مرکز کشور است و اهمیت ویژه هم از لحاظ اقتصادی و هم از نظر اجتماعی و گردشگری دارد.

جعفری‌بنه خلخال تصریح کرد: برای بهسازی چهار کیلومتر ورودی شهر خلخال اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان تخصیص یافته و امسال همچنین 40 کیلومتر از راه‌های روستایی در بخش شاهرود انجام خواهد شد که پیمانکار انتخاب شده و انجام خواهد شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر به تلاش و پیگیری مسئولین شهرستان خلخال به حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه راه‌اندازی کارخانه لاستیک تایر و روکش تایر خودرو با سرمایه‌گذاری نزدیک به یک میلیارد تومان در خلخال خبر داد و گفت: زمین مناسب در اختیار این سرمایه‌گذار از سوی شهرستان مکان‌یابی و گذاشته شده و ما با این روند پس از تکمیل این واحد بیش از ده هزار نفر اشتغالزایی خواهیم داشت.

عضو گروه دوستی پارلمان ایران و اروپا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به مذاکرات و توافقات انجام شده، گفت: مردم بدانند از توافقات انجام شده اسرائیل و لابی صهیونیستی از رئیس جمهور آمریکا و هم‌پیمانان آنان ناراحت هستند که چرا مذاکرات این طور پیشرفته است و مردم بدانند ما در بحث مذاکرات هسته‌ای و صنعت هسته‌ای چیزی از دست نداده‌ایم و در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان تشکیل شده بود تیم مذاکره‌‌کننده گزارش کاملی از روند مذاکرات اخیر برای نمایندگان ارائه دادند که بیش از 99 درصد نمایندگان در جریان توافقات قرار گرفتند و قانع شدند و ما به عنوان نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس باز هم می‌گوییم که بر حفظ مواضع و دستاورد‌های هسته‌ای تاکید داریم و ذره‌ای از حقوق این ملت نباید توسط بیگانگان و استکبار پایمال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از اتحاد و همدلی مسئولین خلخال خبر داد و از زحمات امام جمعه‌ شهرستان خلخال در بیان مشکلات شهرستان و فرماندار خلخال در حوزه نظارت بر پروژه‌ها و دستگاه‌ها و ادارات تقدیر کرد و گفت: مردم بدانند هر کاری در خلخال انجام می‌شود با همدلی مسئولین شهرستان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال از تلاش‌های خبرگزاری فارس و اصحاب رسانه خلخال برای بیان مشکلات و رویداد و اخبار منطقه خلخال نیز تقدیر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار