علیرضا شجاعی با بیان اینکه مرغ با اندکی افزایش قیمت مواجه شده است، افزود: این افزایش قیمت برای مرغ در ماه مبارک رمضان قابل پیش‎بینی بود که البته غیر منطقی هم نیست.
کد خبر: ۲۴۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 08 June 2016
در حال حاضر آرامش در بازار حاکم است، اما اتاق اصناف همدان برای نظارت بر بازار با چالش نیروی انسانی مواجه شده است.

به گزارش فارس ، ماه مبارک رمضان یکی از برهه‌های زمانی خاص برای بازار و مردم به حساب می‌آید، چراکه اهالی دارالمومنین همدان خود را برای ماه مبارک رمضان آماده می‌کنند و همین تحرک باعث ایجاد موجی در بازار می‌شود که اغلب مسئولان دولتی و البته اتاق اصناف با اتخاذ تدابیری به کنترل این موج می‌پردازند.

بازار در آرامش

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه نظارت بر بازار طبق روال گذشته برقرار است، اظهار کرد: در حال حاضر واحدهای صنفی برجسته در ماه رمضان مانند قنادی‌ها، نانوایی‌ها و مرغ‌فروشان به صورت ویژه رصد می‌شوند.

حمیدرضا فرسایی‌وحید با بیان اینکه بازار در آرامش به سر می‌برد، افزود: متأسفانه امروز اتاق اصناف با چالش نیروی انسانی در حوزه بازرسی بازار مواجه شده است، چراکه سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت نیروهای انسانی خود را پس گرفته است.

وی تصریح کرد:‌ با این وجود و با استفاده از همین نیروی اندک، کار بازرسی و نظارت بر بازار همدان همچنان ادامه دارد.

بازرسی به صورت تخصصی در صنف قنادان

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان خاطرنشان کرد: با همفکری انجام شده بین اعضای صنف، عرضه زولبیا و بامیه در ماه مبارک رمضان به زیر قیمت مصوب رسید.

محمد ارغوان با بیان اینکه نظارت بر واحدهای صنفی قنادی اعمال می‌شود، عنوان کرد:‌ برای نظارت و بازرسی بر بازار از اعضای صنف استفاده شده و به صورت تخصصی به این مسئله می‌پردازیم تا میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهیم.

وی تأکید کرد:‌ کاهش قیمت و نظارت صحیح بر عرضه آن از فعالیت کارگاه‌های زیر زمینی و غیر قانونی در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌کند.

اصناف چند سال فرصت برنامه ریزی داشت

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه آرامش در بازار برقرار است، اظهار کرد: نظارت بر بازار بر عهده خود اصناف بوده و دولت تنها در مواقع لزوم در این حوزه ورود پیدا می‌کند.

علیرضا شجاعی با بیان اینکه مرغ با اندکی افزایش قیمت مواجه شده است، افزود: این افزایش قیمت برای مرغ در ماه مبارک رمضان قابل پیش‎بینی بود که البته غیر منطقی هم نیست.

وی با اشاره به اینکه تنها با افزایش قیمت خرما مواجه هستیم، تصریح کرد: البته اقدامات لازم در این حوزه نیز توسط جهاد کشاورزی انجام شده است.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان درباره فراخواندن نیروهای بازرسی از اتاق اصناف خاطرنشان کرد: حدود 6 سال است که بحث نظارت بر بازار برعهده اصناف گذاشته شده و قانون لازم نیز در این حوزه مصوب شده است.

وی ادامه داد: البته در گذشته طبق تفاهمی که بین اتاق اصناف و سازمان صورت گرفت بخشی از نیروهای سازمان که شرکتی بودند و از محل بودجه وزارتخانه حقوق می‌گرفتند به اتاق اصناف مأمور شدند.

شجاعی با تأکید بر اینکه در حال حاضر مأمور کردن نیروهای دولتی به بخش خصوصی امکانپذیر نیست، گفت: اصناف چند سال فرصت داشت که با توجه به رشدی که کرده و توانایی مدیریت بازار را در خود دیده بود، در حوزه نیروی انسانی ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه البته این مشکل در بعد کشوری مطرح است، اظهار کرد: اصناف وظیفه داشتند که برنامه‌ریزی و مدیریت لازم را در حوزه بازرسی و نظارت بر بازار انجام دهند.

بازار را رها نمی‌کنیم

این مسئول با اشاره به اینکه با توجه به افزایش وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت به نیروهای خود نیاز دشت، افزود: البته همچنان نیروها در بازار حضور دارند و به امر بازرسی و نظارت بر آن اشتغال دارند.

وی با تأکید بر اینکه بازار را رها نمی‌کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر اصناف با یک خلأ آماردهی مواجه شده، چراکه نیروهای بازرسی مأمور شده به اصناف زیر نظر آنان فعالیت نمی‌کنند و به سازمان بازگشتند.

شجاعی تأکید کرد: اصناف در این حوزه باید به کادرسازی پرداخته و بازرسی و نظارت بر بازار را طبق شرایط قانونی انجام دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار