کد خبر: ۲۴۱۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ 05 June 2016
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران از نجات 71 نفر از امواج مرگ‌آفرین خزر در یک هفته گذشته خبر داد.

به گزارش تابناک مازندران/ مجتبی اکبری با اشاره به تدارک گسترده جمعیت هلال احمر استان برای کاهش غریق در سواحل مازندران، گفت: طرح کاهش غریق در مناطق حادثه‌خیز ساحل مازندران، امسال با مشارکت جمعیت هلال احمر استان، اداره‌کل ورزش و جوانان و هیأت ناجیان غریق در سواحل استان در حال اجراست که تاکنون نجاتگران و ناجیان غریق موفق به نجات جان 71 نفر از امواج خزر شدند.

وی اظهار کرد: امسال با تدابیر اتخاذ شده از سوی استانداری مازندران 330 نقطه حادثه‌خیز که در سال‌های گذشته بیشترین غریق در این مناطق به‌وقوع پیوسته شناسایی شده و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر با مشارکت ناجیان غریق در این مناطق مستقر شدند تا مانع از تکرار هرگونه حادثه ناگوار شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه همه این 330 نقطه در خارج از مناطق اجرای طرح های دریا قرار دارند، تصریح کرد: در مناطق اجرای طرح‌ها نیز برابر قانون مدیریت طرح ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و خدمات رفاهی و امدادی است که به موجب هماهنگی‌های انجام شده عوامل امدادی جمعیت هلال احمر و ناجیان غریق در آن مناطق نیز حضور دارند.

این مسؤول افزود: درخواست ما از همه هموطنان این است که برای حفظ جان خود به توصیه‌های امدادی توجه جدی داشته باشند و از حضور و شنا در مناطق حادثه‌خیز خودداری کنند.

اکبری اضافه کرد: تلاش شبانه‌روزی مجموعه جمعیت هلال احمر استان، پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه غریق و ارائه خدمات امدادی لازم به هموطنانی است که به باور ما شایسته بهترین خدمات هستند.

وی ادامه داد: کاهش تعداد غریق به صفر آرزوی قلبی همه ماست چرا که آثار اقتصادی، اجتماعی و روانی حتی یک غریق هم بسیار دردناک و غیرقابل جبران است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در پایان گفت: تعامل، همکاری، مشارکت و مسؤولیت‌پذیری همه دستگاه‌های ذیربط ضرورتی انکارناپذیر در اجرای موفق طرح کاهش غریق در سواحل مازندران است.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار