فرماندار اردبیل گفت: ۱۵ خرداد نقش بی‌بدیل و غیرقابل‌انکاری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی دارد و تأثیرات آن نیازمند بازنگری است.
کد خبر: ۲۴۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 04 June 2016

به گزارشخبرنگار مهر،جواد زنجانی صبح شنبه در مراسم گرامیداشت شهدای پانزده خرداد تصریح کرد: ۱۵ خرداد یکی از نقاط عطف تاریخ کشور محسوب شده و توانست حقانیت اندیشه‌های امام و روحانیت را اثبات کند.

وی با اذعان به اینکه این واقعه به نوعی مقابله با کفر و استعمار بود و در ذهن تاریخ ثبت می‌شود، اضافه کرد: لازم است نسل جوان با دلایل وقوع قیام ۱۵ خرداد و دلایل مخالفت امام راحل با رژیم پهلوی آشنا شوند.

فرماندار اردبیل امام خمینی را مظهر عدالت‌گستری و مقابله با کفر دانست و تأکید کرد: با وجود اینکه دشمنان در واکاوی اندیشه‌های امام اقدامات بسیاری داشته‌اند، در بازخوانی اندیشه امام تلاش‌های صورت گرفته کافی نیست.

زنجانی اصل اندیشه امام را گسترش اسلام در جهان و مبارزه با طاغوت دانست و افزود: امام راحل وحدت‌گرایی در جهان اسلام را مدنظر داشتند و در مقابل دشمنان با تفرقه‌افکنی مانع از تحقق این آرمان می‌شدند.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل متذکر شد: دشمن با ایجاد رژیم‌های جعلی از جمله صهیونیست به دنبال مقابله با این دیدگاه امام بود و بااین‌وجود اندیشه‌های امام امروز حتی در کشورهای منطقه نیز تأثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه اندیشه‌های انقلابی امام راحل مسیر روشنی در مقابل حقیقت جویان قرار داده است، اضافه کرد: امروز نیز دشمنان با اسلام‌ستیزی و اسلام گریزی به دنبال مقابله با اندیشه‌های ناب امام و انقلاب هستند.

فرماندار اردبیل با تأکید به مسئولیت خطیر بازخوانی اندیشه‌های امام اضافه کرد: تصمیمات امام راحل در مقاطع حساس موجب به پیروزی رساندن انقلاب شد و مردم ایران را از رژیم استکبار نجات داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار