فرماندار بیله سوار مغان گفت: گشت ‌های نامحسوس نیروی انتظامی و سایر دستگاه ‌های مرتبط فعال شده و با افرادی که اقدام به آتش زدن مزارع پس از برداشت محصول کنند برخورد می‌ شود.
کد خبر: ۲۳۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹ 02 June 2016

آرام حلیم روز پنجشنبه در بازدید از نقاط امدادی مدیریت بحران بیله سوار با اشاره به خسارات وارد شده به بخش کشاورزی این شهرستان بر اثر آتش‌ سوزی‌ های مزارع افزود: سال گذشته 500 هکتار از مزارع آماده برداشت این شهرستان به دلیل سرایت آتش از مزارعی که محصولاتشان برداشت شده بود طعمه حریق شد.
او اظهار کرد: با هدف جلوگیری از وارد شدن خسارت به مزارع گندم اقدامات پیشگیرانه آغاز شده که از جمله آنها اختصاص هفت نقطه از این شهرستان برای استقرار امکانات امدادی در آنها است.
وی افزود: در هر یک از پایگاه ‌های امدادی مزارع پنج دستگاه تراکتور ، یک دستگاه گریدر و یک دستگاه آتش‌نشانی و در مجموع 50 تا 55 دستگاه در این شهرستان مستقر شده تا در صورت وقوع حادثه‌ ای اقدامات سریع انجام شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، حلیم با تاکید بر لزوم خودداری کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع پس از برداشت محصول اظهار کرد: از کشاورزان و گندم کاران انتظار می‌رود حداقل به مدت یک هفته در کنار زمین ‌های زراعی خود مستقر بوده و هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا فصل برداشت تمام شود و بتوانند محصولات خود را بدون وارد آمدن خسارت برداشت کنند.
فرماندار بیله سوار همچنین افزود: کشاورزان از روی آگاهی یا ناآگاهی و برای آماده کردن زمین برای کشت بعدی اقدام به آتش زدن کاه و کلش باقی مانده در مزارع می کنند در حالی که این رسم غلط سبب از بین رفتن مواد آلی خاک و آسیب های جبران ناپذیری به محیط زیست و آتش گرفتن مزارع دیگر می شود که باید برهیز شود.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار