کد خبر: ۲۳۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ 02 June 2016


مسئول بسیج مداحان استان البرز گفت: دشمنان همواره می گویند مجالس اهل بیت (ع) را آلوده به سیاست نکنید ولی سیاست مداری یکی از سیره های اهل بیت (ع) است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار شوذب محمدی روز پنجشنبه در حاشیه آئین راه اندازی حسینیه جدید بسیج مداحان استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: اگر کار امام حسین (ع) و امام رضا (ع) سیاسی نبود پس برای چه بود؟ حرکت پیامبر(ص ) از مکه به مدینه برای چه بود؟

وی با تاکید بر اینکه متدینین باید توجهی درست به مسایل سیاسی داشته باشند، اظهار داشت: اگر تمام مسلمانان جهان حول سیاست امام حسین (ع) جمع می شدند دیگر مشکلی نداشتند و دشمنان نمی توانستند برای آنان نقشه بریزند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مدیران هیئات مذهبی، گفت: مدیران هیات های مذهبی به عنوان بازوهای این هیات ها اگر آگاهی کافی از سیاست و جامعه نداشته باشند افرادی بی بصیرت و یا مغرض را برای مداحی و سخنرانی در هیئات دعوت می کنند.

محمدی با بیان اینکه بیش از 2 هزار و 300 هیات در استان را شناسایی کرده ایم، افزود: اولین برنامه برای مدیران این هیئات، آموزش آن هاست و با این برنامه امیدواریم در سال جاری شاهد تحولی بزرگ فرهنگی و ماندگار باشیم که ثبات خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیج مداحان البرز از اواخر سال 91 راه اندازی شده، گفت: شناسایی مداحان از دورترین روستاها تا مرکز شهر کرج را یکی از برنامه ها ی اصلی در بدو راه اندازی این بسیج بوده است.

مسئول بسیج مداحان استان البرز بیان داشت: بیش از 2 هزارو 850 مداح را شناسایی کردیم که برنامه آموزشی برای آن ها هفته ای دو روز در پایه های مقدماتی، متوسطه یک تا سه و عالیه برگزار کردیم.

وی همچنین به وجود تعدادی پیشکسوت مداحی در استان اشاره کرد که نتوانستند خود را به روز کنند و افزود: برای این افراد هم برنامه هایی اجرا کرده ایم تا بتوانند بصیرت لازم را کسب کنند که در غیر اینصورت نمی توانستند روی ریل انقلاب و اسلام ناب قرار گیرند.

محمدی چاپ کتاب منشور ولایت را یکی از برنامه ها بر پیشکسوتان مداحی برشمرد و اظهار داشت: این کتاب شامل فرمایشات رهبری و احادیث بوده و به عنوان یک متن درسی قرار گرفت.

وی یکی دیگر از برنامه های آموزشی برای مداحان را شعرشناسی دانست تا بتوانند شعر خوب و بد را از هم تشخیص دهند.

وی ساماندهی مداحان را جزو برنامه های اصلی عنوان کرد و افزود: علاوه بر تعداد مداحان مرد شناسایی شده، حدود 670 خانم مداح ثبت شده و بیش از 200 ثبت نشده در استان وجود دارند که متاسفانه بیشترین تخلفات مداحی در جمع بانوان مداح به چشم می خورد.

محمدی گفت: به همین منظور شورای امر به معروف و نهی از منکر در بسیج مداحان با حضور دستگاه های مربوطه مثل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد و بنیاد دعبل تشکیل دادیم تا به مداحانی تخلف دارند به خصوص مداحان خانم رسیدگی شود.

وی افزود: رسیدگی به وضعیت این افراد با مدرک و سند از سخنانشان، در شورا استعلام و با آن ها صحبت می شود که اگر تخلف خود را نپذیرفتند شعبه ای در دادگستری کرج ایجاد شده تا بتوانیم مداحان را در آن شعبه که خاص انحرافات، اختلافات، خرافات در جامعه مداحان است، محاکمه شوند.

وی راه اندازی این شعبه را بسیار ضروری دانست و بیان داشت: این افراد به پایه های اعتقادی مردم ضربه می زنند و همانطور که یک فروشنده جزیی باید مجوز داشته باشد این مداحان با اعتقادات مردم سر و کار دارند و نباید بدون هیچ مجوزی فعال باشند.

مسئول بسیج مداحان استان البرز به برنامه های حمایتی از مداحان نیز اشاره کرد و گفت: در تعامل با بنیاد دعبل خزایی که به دستور مقام معظم رهبری در حمایت از پیشکسوتان مداح تشکیل شده، مقرر شد مداحان فاقد شغل و بیمه را بیمه کنند.

وی افزود: بیش از 41 نفر از مداحانی که جایی مشغول به کار نبودند را بیمه کردیم و یکی دو نفر را بازنشست و حقوق می دهیم.

محمدی ساخت مکانی برای استقرار مداحان را یکی از سرفصل های کاری شان دانست و تصریح کرد: این حسینیه به نام شهدای مداح (بیش از 40-30 شهید مداح داریم و نامی ازآن ها برده نمی شود) راه اندازی شد و هم و غم اصلی ما با راه اندازی این مکان، آموزش و بصیرت افزایی مداحان است.

حسینیه مداحان استان البرز در منطقه کوی انصاری پائین تر از میدان سپاه کرج قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار