استاندارکرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: نیازمند همدلی، هم فکری و تلاش مضاعف برای توسعه استان می باشیم.
کد خبر: ۲۳۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 02 June 2016
به گزارش تابناک کرمانشاه جلسه شورای اداری استان به ریاست دکتر رازانی و با حضور آیت الله علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه،نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان،امام جمعه اهل سنت مدیران دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی استان در سالن شهدای دولت استاندار برگزار گردید.
 دکتر رازانی استاندار کرمانشاه در این نشست با ابراز تسلیت به مناسبت سالروز رحلت جانگداز امام راحل(ره) و شهدای قیام15خرداد، بر ایجاد همدلی و همراهی نمایندگان با مجموعه مدیریت استان به جهت برون رفت از وضعیت فعلی استان تاکید و اظهار داشت: برگزاری این جلسه تجسم وحدت و همدلی همه مسئولین استان برای همکاری در روند اداره استان و ایجاد تحول در آن است و هر کدام از ما بر اساس توانمندی ها و امکاناتی که در اختیار داریم می توانیم در برون رفت استان از وضعیتی که شایسته این استان نیست نقش داشته باشیم .
وی گفت:استان کرمانشاه، استان مستعد و توانمندی است که8درصد آبهای کشور و5درصد اراضی جاری کشور را در خود جای داده و دارای اقلیم های متوع و مختلفی با بارندگی مناسب است و نیز بسیاری از فرصت های دیگر مانند موقعیت مرزی و همجواری با دو بخش کردی و عربی عراق و موقعیت خاص گردشگری و...که این استان از آن برخوردار است اما با این وجود دارای بالاترین نرخ بیکاری و بسیاری از معضلات دیگر است که با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این نرخ بیکاری از سال75تاکنون وجود داشته که عوامل مختلفی از جمله وقوع جنگ تحمیلی بر این وضعیت تاثیر گذار بوده اند و همین مسئله باعث شده که کرمانشاه به عنوان یک ابر شهر با مساحت و جمعیت بسیار زیادی رشد کند و محلات حاشیه ای با جمعیت450هزار نفری در اطراف آن به وجود بیاید اما سایر شهرستان های استان ضعیف باقی بمانند به طوری که اسلام آباد غرب به عنوان دومین شهر بزرگ استان در سطح یک شهر سطح چهارم و با فاصله زیاد نسبت به شهر کرمانشاه به عنوان یک شهر سطح یک قرار بگیرد.
دکتر رازانی افزود:مطالعه بسیاری از آمارهای مرتبط با استان نشان می دهد که باید در بسیاری از شاخص ها تقویت شویم تا به سطح استان های برخوردار برسیم که برای رسیدن به این هدف نیازمند همدلی، هم فکری و تلاش مضاعف می باشیم.
استاندار سپس به مساله انتخابات نیز اشاره و بیان داشت:خدا را شاکرم که با وجود تنوع زیاد مذهبی و قومی که در استان وجود دارد انتخابات خوب و سالمی برگزار گردید که نتیجه آن تشکیل ترکیبی از نمایندگان با تجربه و جوان است به نحوی که چهار نماینده استان دارای تجربه قبلی نمایندگی می باشند و این می تواند برای استان بسیار مفید باشد.
 
 وی اظهار داشت:پروژه قطار شهر کرمانشاه نیز60میلیارد تومان برای امسال به آن اختصاص یافته و خودرو سازی صحنه نیز قول اولیه اجرای آن را از آقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت گرفته ایم که می تواند با تولید اتومبیل کرمانشاه را صاحب یک برند در خودرو سازی کند.
دکتر رازانی به اقدامات دولت در توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت:یکی از مسائلی که در جهت ایجاد تحول در بخش کشاورزی در اولویت قرار گرفته بحث توسعه گلخانه در استان است که با وجود اینکه9هزار هکتار در کشور تحت پوشش محصولات گلخانه ای قرار دارند اما سهم کرمانشاه تنها38هکتار بود که با برنامه ای که در دست اقدام داریم این رقم به یک هزار هکتار خواهد رسید که تاثیر زیادی بر ایجاد اشتغال در استان خواهد داشت.
 مقام ارشد استان در ادامه توسعه استان را نیازمند نسخه های مجزای بومی دانست و عنوان داشت:با توجه به اقلیم ها و ویژگی های مختلفی که در نقاط مختلف استان و شهرستان ها وجود دارد بر آن شدیم که برای هر شهرستان بر اساس پتانسیل ها و فرصت های توسعه یافتگی که خاص آن منطقه است نسخه های توسعه یافتگی مجزایی تهیه کنیم که این مهم در ماه رمضان انجام خواهد گرفت و بر اساس آن به برنامه ریزی برای تحقق توسعه یافتگی در شهرهای استان اقدام خواهیم کرد.
 وی در پایان گفت:من به عنوان استاندار این استان هیچ علاقه و ماموریتی به جز خدمت به مردم استان ندارم و برای انجام صحیح این ماموریت که هم رضایت خداوند در آن باشد و هم رضایت مردم، تمام تلاش خود را به کار خواهم بست و در این راه نیازمند همراهی و همدلی همه مدیران و نمایندگان استان هستم و امیدوارم با وحدت و دلسوزی و تقویت همدیگر بتوانیم این استان را به جایگاهی که شایسته و درخور مردمان آن است برسانیم.  
همدلی با مدیران استان استراتژی نمایندگان استان در مجلس
حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان با بیان مسائل و مشکلات استان گفت:برای ایجاد و یافتن راهکارهای ی که بتواند استان را از این وضعیت نجات دهد باید به آسیب شناسی مدیریت و موقعیت های استان در برنامه های اول تا پنجم توسعه بپردازیم تا بدانیم دلیل اصلی این عقب افتادن ها کجاست تا در برنامه ششم توسعه بتوانیم آن را حل کنیم. وی افزود:توسعه متوازن یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای استان است که باید در برنامه های مدیریت استان قرار بگیرد.   تعامل نمایندگان با مدیریت استان منجر به رفع بسیاری از مشکلات می شود
 
 با ایجاد راهکارهای موثر برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد
سید قاسم جاسمی نماینده کرمانشاه نیز در این جلسه گفت:زمانی که جنگ ناخواسته ای بر این کشور تحمیل شد برای مدیریت جنگ اتاقی بنام اتاق جنگ تشکیل و مسائل مربوط به جنگ را از طریق آن هدایت و مدیریت می کردند و ما نیز می توانیم وضعیتی که هم اکنون استان با آن روبروست را با الگو برداری از اتاق جنگ با تشکیل اتاق فکر و یا اتاق راهبردی به مدیریت مشکلات و ایحاد راهکارهای موثر برای برون رفت از این وضعیت بپردازیم.
وی گفت:این استان ظرفیت های بسیار بزرگی دارد که باید آنها را بشناسیم و بر اساس انها برنامه ریزی کنیم. سهم استان کرمانشاه در بسیاری از فرصت ها باید افزایش یابد 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار