رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه خبر داد:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست کهگیلویه:با توجه به احتمال سرایت بیماری های تب برفکی و طاعون آبشخورها و چشمه های اطراف منطقه حفاظت شده خائیز در استان کهگیلویه وبویراحمد،ضدعفونی شدند.
کد خبر: ۲۳۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 01 June 2016
با توجه به امکان بالای انتقال بیماری هایی مانند طاعون و تب برفکی میان حیوانات وحشی و اهلی ضرورت توجه به محیط زیست حیوانات وحشی در کنار کنترل بیماری در میان حیوانات اهلی ،لازم و ضروری است.
به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد ،اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان کهگیلویه در اقدامی پیشگیرانه،برخی مکان ها در منطقه حفاظت شده خائیز را ضدعفونی کرد.
به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد سید قدرت الله علی پور با اعلام این خبر گفت: در راستای کنترل بیماری های مشترک دام های اهلی و وحشی از جمله بیماری تب برفکی و طاعون مهلک پی پی ار و انگل های گوارشی و داخلی دامهای اهلی از جمله زالو و سایر نرم تنان برنامه پاک سازی و ضدعفونی چشمه ها و آبشخورها در دستور کار این اداره قرار گرفت.
سید قدرت الله علی پور در ادامه افزود : به منظور کنترل انگلهای گوارشی دامهای وحشی ازجمله زالوها و سایر گونه های مضر با مشاوره با مراکز و تخصصین دامپزشکی و با تهیه کلر چشمه ها و آبشخورها بطور کامل آهک پاشی شدند.
علی پور در ادامه به آمار 80 درصدی جمعیت حیات وحش خائیز که در فصل گرما از چشمه ها و آبشخورهای مشترک با دامهای اهلی استفاده می کنند افزود: تمامی چشمه ها و آبشخورها از جلبک ها , خزه ها و شاخ و برگ درختان بطور کامل پاک سازی شدند و سپس با محلول کلر مناسب ضدعفونی و تمیز شدند تا امکان انتقال هر گونه بیماری به صفر برسد.
این مقام مسئول افزود پس از پایان عملیات ضدعفونی و اطمینان خروج گاز کلر، آبشخورها مجددا" آبگیری شدند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار