کد خبر: ۲۳۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ 01 June 2016


نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و عضو هیات هلال کنفرانس اسلامی گفت: تدوین استاندارد حلال، تضمین کننده غذای حلال برای مصرف مسلمانان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله حسن عالمی روز چهارشنبه در گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد در کرج افزود: استاندارد حلال موجب اطمینان خاطر مصرف کنندگان در کشورهای مختلف جهان است.

وی استاندارد جهانی حلال را نتیجه یک توافق خوب دانست و گفت: این امر موجب می شود تا مردم با اطمینان محصولی را که دارای برند حلال است در کشورهای مختلف جهان خریداری کنند.

آیت الله عالمی گفت: طبق این توافق مشتریان خارج از کشور از ضابطه شرعی و دینی مطابق با استاندارد غذای حلال مورد قبول سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان بهداشت کشورهای دنیا اطمینان حاصل می کنند.

وی اظهار داشت : برکت اقتصادی استاندارد حلال برای کسب درآمد توسط تولیدکنندگان و تجار داخلی در حوزه غذا بر کسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: سیستم استفاده از محصولات حلال در بسیاری از مناطق جهان گسترش یافته و شمار افراد علاقه مند به استفاده از این نوع محصولات در حال افزایش است.

وی اظهار کرد: امروز بسیاری از دانشمندان جهان به این نتیجه رسیده اند که تغذیه از مواد غذایی حلال بر سلامت جسمی و روحی انسان تاثیر مثبت می گذارد و به همین دلیل در جوامع مختلف شاهد علاقه مندی به استفاده از این نوع محصولات هستیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در آموزه های اسلامی تغذیه مثل سایر موضوعات مورد توجه جدی قرار گرفته است به صورتی که بخش عظیمی از فقه به حرام و حلال اختصاص دارد.

وی یادآوری کرد: آموزه های دین مبین اسلام بطور کامل درباره خوراکی ها و نوشیدنی های حلال و حرام راهنمایی کرده است که مجموعه این اطلاعات گرانبها در نظام محصولات حلال بکار گرفته می شود.

آیت الله عالمی با بیان اینکه اراده خدا بر استفاده انسان ها از محصولات حلال استوار شده است، اظهار داشت: تکلیف همه مسلمانان به ویژه علمای اسلام آگاه کردن انسان ها از این اراده پروردگار می باشد.

وی افزود: سازمان همکاری اسلامی تلاش های گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده و این تلاش ها در سطح سازمان تعاون اسلامی (او.آی.سی) موجب شده تا سه استاندارد تهیه شود که مهم ترین آن استاندارد غذای حلال است که در سال 2011 به عنوان سند رسمی منتشر شد و در سازمان استاندارد اندازه شناسی نگهداری می شود.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه نظام محصولات حلال در سطح جهانی با سرعت در حال توسعه است، اظهار داشت: دست اندرکاران تولید مواد غذایی حلال باید با صداقت به مردم نشان دهند که حلال واقعی که اسلام می گوید تهیه و در اختیار مردم قرار داده می شود.

وی افزود: خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که بسیاری در جهان آثار و برکات مواد غذایی حلال را درک کرده اند و از مضرات مواد غذایی غیرحلال آگاه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار