وی با تأکید بر اینکه باید با درس مقاومت، مبارزه و پایداری که امام(ره) از اهل بیت(ع) گرفته در برابر استکبار ایستاد، بیان کرد: امام‌(ره) در مکتب امام حسین(ع) رشد کرد و این درس اسلام و مکتب اسلامی است و نباید در برابر ظالمان تا زمانی که حق در برابر باطل پیروز شود، سکوت کنیم.
کد خبر: ۲۳۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ 01 June 2016
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه برخی مشی انقلابی بودن را کنار گذاشته‌اند، گفت: آنها با منفعت‎طلبی دست از مبارزه انقلابی برداشته‌اند، در حالی که قبلاً در صف نیروهای انقلاب اسلامی بودند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدولی رضوی‌راد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت امام (ره) یکی از مباحث مهم در سیره امام (ره) را علاوه بر ابعاد مختلف علمی و عرفانی، چهره انقلابی ایشان دانست و اظهار کرد: در کسوت روحانیت و مرجعیت کمتر کسی را در طول تاریخ داشتیم که همه ابعاد را یک مرجع تقلید داشته باشد.

وی تصریح کرد: علمای بزرگی در جهان اسلام بودند که هر یک در صحنه‌های بزرگ علمی، عرفان، تفسیر قرآن و... اثرگذار بوده و کارهای بزرگی کردند اما شخصیتی که همه ابعاد را در وجود خود داشته باشد، کمتر داشتیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان یادآور شد: امام(ره) یکی از چهره‌های بزرگ در بین روحانیت و در تراز مرجعیت و مفسر قرآن، عارف، فیلسوف و مسلط به سایر ابعاد علمی بودند.

وی امام خمینی (ره) را شخصیتی مبارز و نستوه دانست و افزود: مبارزه با رژیم طاغوت در دفاع از محرومان و مردم جزو مرام فکری امام راحل بود.

رضوی‌راد خاطرنشان کرد: این چهره مبارز و انقلابی توانست تأثیرات عمیقی در جامعه بگذارد و مردم و نخبگان جامعه را همراه و بسیج کند تا انقلاب بزرگی را در ابعاد مختلف معنوی، فکری و مبارزاتی به وجود آورد.

وی انقلاب اسلامی را حاصل تفکر امام(ره) دانست و افزود: مبارزه امام(ره) بود که در دل آن جمهوری اسلامی شکل گرفت و نظام جمهوری اسلامی با این اقتدار را بنیان نهاد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه امام خمینی(ره) مبارزه با رژیم طاغوتی را نقطه آغازین دانست، گفت: این مسئله به این معناست که باید انقلابی ماند تا بتوان در عالم تأثیرگذار بود.

وی با اشاره به شناخت امام از دشمن و استکبار جهانی یادآور شد: مبارزه امام نه با شاه بلکه با جبهه استکبار و آمریکا بود که سقوط رژیم شاهنشاهی را نقطه آغازین مبارزه با استکبار دانستند.

رضوی راد با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده و باید انقلاب اسلامی را برای بیداری ملت‌ها صادر کنیم، گفت: باید بر پایه انقلاب اسلامی در برابر جبهه ظلم و استکبار و کسانی که به شریعت و مسلمانان ظلم می‌کنند، بایستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: تفکر استکبارستیزی امام توسط یاران امام، نخبگان جامعه، دانشگاهیان، حوزویان و کسانی که اعتقاد به راه امام داشتند، گسترش پیدا کرده و امروز جهان را فرا گرفته است.

وی تصریح کرد: افکار حضرت امام (ره) و کار انقلابی امام راحل در دنیا تأثیر خود را گذاشته و باعث بیداری نه فقط امت اسلامی بلکه همه ملت‌ها در برابر آمریکا و جبهه استکبار شده است.

رضوی‌راد با اشاره به اینکه اگر به دنبال تأثیرگذاری انقلاب اسلامی در دنیا و بیداری ملت‌های آزاده هستیم، باید انقلابی بمانیم، گفت: مقام معظم رهبری هم در راستای صدور انقلاب به سایر کشورها و بیداری جهانیان تأکید بر انقلابی ماندن دارند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر انقلابی ماندن علما و روحانیون، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری طلاب و روحانیت را در ماندگاری انقلاب اسلامی اثرگذار می‌دانند تا بتوانیم پرچم برافراشته انقلاب را برای مبارزه با جبهه استکبار که در رأس آن آمریکا و اسرائیل است، ادامه دهیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) همدان اظهار کرد: اگر ما تفکر انقلابی نداشته و انقلابی نمانیم، یقیناً این پرچم زمین گذاشته خواهد شد و راحت‌طلبی به دنبال آن خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه برخی آن مشی انقلابی بودن را کنار گذاشته‌اند، گفت: برخی با رفاه‌طلبی، دنیاگرایی و منفعت‌طلبی دست از مبارزه انقلابی برداشتند، در حالی که قبلاً در صف نیروهای انقلاب اسلامی بودند.

رضوی‌راد یادآور شد: اگر انقلابی نمانیم نمی‌توانیم این راه، عزت، افتخار و پرچم را در مبارزه با کفر و جبهه استکبار و ظالمان و جنایت‌کاران پیش ببریم.

وی با تأکید بر اینکه باید با درس مقاومت، مبارزه و پایداری که امام(ره) از اهل بیت(ع) گرفته در برابر استکبار ایستاد، بیان کرد: امام‌(ره) در مکتب امام حسین(ع) رشد کرد و این درس اسلام و مکتب اسلامی است و نباید در برابر ظالمان تا زمانی که حق در برابر باطل پیروز شود، سکوت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار