جاده اردبیل - سرچم که بانیان و طراحانش آن را با هدف و ایده کاستن از فاصله اردبیل با تهران کلید زدند به مثابه نوزادی می ماند که بسیار زودتر از موعد مقرر متولد شده و همچنان ضروری است که اقدام های اورژانسی برای سرپا ماندن و مقابله با خسارت هایش انجام گیرد.
کد خبر: ۲۲۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 15 May 2016

فرمانده پلیس راه استان روز شنبه در جمع خبرنگاران تعبیری که از وضعیت این جاده داشت این بود که ' جاده اردبیل - سرچم برای این افتتاح شد که فاصله اردبیل با تهران را کوتاه کند اما امروز به جاده ای برای کوتاه کردن عمر رانندگان تبدیل شده است'.
سرهنگ سید حجت فتاحی می گوید: جاده سرچم - اردبیل را عجولانه افتتاح کردند، این جاده پس از سال ها افتتاح هنوز که هنوز است در دست پیمانکار بوده و به علت تکمیل نشدن، تحویل راه و شهرسازی نشده است.
به گفته وی ، در اجرای این پروژه ایمنی فدای سرعت کار شده است ، کیفیت کار فدا شد تا جاده آماده افتتاح شود و اکنون همه گرفتار این جاده هستیم .
سرچم که با اتصال این استان به آزادراه زنجان- تبریز دسترسی به پایتخت را تهسیل کرده و جاده ای استراتژیک محسوب می شود، به دلیل نواقصی که از زمان افتتاحش پابرجا مانده نارضایتی مردم را نیز به دنبال داشته و می توان به آن لقب جاده ای غیراستاندارد داد.
پروژه احداث جاده 185 کیلومتری اردبیل- سرچم پس از سال ها عملیات اجرایی با سفر رییس جمهوری وقت به منطقه در سال 1390 افتتاح شد.
مهمترین مزیتی که برای این جاده بر سر زبان ها بود کوتاه شدن مسیر اردبیل - تهران بود ، اما غیر استاندارد بودن جاده باعث شد تا این مزیت نیزبه کلی به فراموشی سپرده شود.
در همان زمان افتتاح مشکلاتی همانند شیب تند در برخی نقاط، اجرای آسفالت بدون زیرسازی مناسب، آسفالت ریزی بر روی زمین خیس به منظور افتتاح سریع پروژه بسیار زودتر خودنمایی کرد.
مشکلات اما محدود به آن زمان نبود و شیب های تند، پیچ های طولانی و سرگیجه آو ، عرض کم جاده ، ریزش کوه، نبود روشنایی و علایم راهنمایی در طول مسیر، نبود پمپ بنزین و مجتمع های خدماتی رفاهی، عدم استقرار پلیس راه، اورژانس و قطع شبکه تلفن های همراه در طول مسیر جزو مواردی است که پس از سال ها هنوز راه اردبیل- سرچم را به یک محور ارتباطی غیراستاندار د و حادثه ساز تبدیل کرده است.
فرمانده پلیس راه اردبیل می گوید: در چهار سالی که از افتتاح این جاده می گذرد سرچم 35 نفر قربانی گرفته است و جالب این که بیشترین قربانیان آن که شامل 25 نفر می شود، رانندگان کامیون هایی هستند که به دره سقوط کرده اند.
به گفته سرهنگ فتاحی ، حفاظ و گاردیل ها ی این جاده تحمل کامیون ها و وسایط نقلیه سنگین را ندارد ، کامیون هایی که هر از چند گاهی اسیر شیب های تند شده و راهی به جز دره ندارند.
آخرین مورد حادثه ای که در این جاده بوقوع پیوست سقوط کامیونی با 20 تن گاز مایع به دره بود که می توانست موجب بروز فاجعه ای بزرگ شود.
فتاحی می گوید : از نظر پلیس راه باید تردد کامیون و حتی اتوبوس ها در این جاده متوقف شود و ما نظر کارشناسی خود را به مسئولان ارایه کرده ایم.
به هر حال چنین احساس می شود که مسئولان امر می بایست برای رفع مشکلات این جاده ارتباطی اقدام های خود را شتاب داده و بیشتر کنند.
اقدام هایی که با چهاربانده کردن مسیر در بخشی از جاده شروع شده و انتظار می رود متولیان امر با رفع دیگرمشکلات و نقایص آن ، گذر از این جاده را ایمن سازند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
چرا میخواهی بری سرعین باید اول بري اردبیل بعد دوباره برگردی سرعین خوب خیلی خوب شده ولی ایکاش از نرسیده به اردبیل يه راه هم به طرف سرعین باز ميشد چی ميشد این کار را انجام دهند معرکه ميشه دمشان گرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار