مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس برنامه های هفته میراث فرهنگی در فارس را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۲۸۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰ 12 May 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصیب امیری از تبدیل آب انبار تاریخی هفت تنان شیراز به مرکز رویدادهای مرمتی و معماری همزمان با روز جهانی موزه ها خبر داد.
وی به تشریح برنامه های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه پرداخت و گفت: از 28 اردیبهشت ماه روز جهانی موزه ها، هفته میراث فرهنگی نیز از این روز آغاز به کار می کند .
به گفته امیری در این هفته ویژه برنامه های متعددی به منظور بزرگداشت روز جهانی موزه و حفاظت از آثار تاریخی، همچنین چندین نمایشگاه با رویکرد معرفی جاذبه های تاریخی فرهنگی استان برگزار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: چندین نمایشگاه تخصصی میراث فرهنگی در اماکن تاریخی شیراز برگزار می شود که می توان به نمایشگاه ری فتوگرافی در مجموعه فرهنگی ارگ کریم خانی شیراز و مجموعه فرهنگی حافظ، نمایشگاه میراث رندی 6 و نمایشگاه اشیاء اور ارتویی در مجموعه جهانی تخت جمشید اشاره کرد.
امیری ادامه داد: زنگ میراث فرهنگی در روز 29 اردیبهشت ماه در مدارس فارس نواخته خواهد شد که در این روز کارشناسان میراث فرهنگی به مدارس استان رفته و به مدت یک ساعت درخصوص حفظ و حراست و همچنین احیای میراث فرهنگی استان تدریس خواهند کرد .
وی افزود: در این هفته از پژوهشگران برتر درحوزه میراث فرهنگی اعم ازدانشجویان، اساتید دانشگاه و کارشناسان معاون میراث فرهنگی فارس همچنین حافظان میراث فرهنگی از جمله نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و یگان حفاظت  تجلیل می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین از رونمایی راهنمای تصویری در ارگ کریم خانی "اینفوگرافیک" در این هفته خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این هفته نشست علمی و کارگاه آموزشی در مجموعه جهانی تخت جمشید همچنین برگزاری دو مسابقه نقاشی مکتب شیراز و موضوع موزه و بناهای تاریخی در مجموعه فرهنگی حافظ است .  
دکتر امیری به مشارکت این اداره کل با شهرداری در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی "سی راه" در بافت تاریخی شیراز اشاره کرد و افزود: اردوی کوهنوردی توسط کارکنان حوزه میراث فرهنگی فارس نیز در روز 30 اردیبهشت ماه در ارتفاعات نور آباد برگزار خواهد شدو همچنین به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر سوم خردادماه قبور شهدا گلباران می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار