معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام ازسفرنخستین هیات های تجاری وسرمایه گذاری اتریشی به این استان خبرداد.
کد خبر: ۲۲۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶ 11 May 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام ازسفرنخستین هیات های تجاری وسرمایه گذاری اتریشی به این استان خبرداد.


به گزارش تابناک ایلام
؛حشمت اله عسگری در خصوص نتایج سفر فریدریش اشتیفت به استان ایلام اظهار کرد: سفر مقامات خارجی به استان ایلام در این سطح در سال های اخیر بی سابقه بوده و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز در پی داشته است.

وی تاکید کرد: این سفر در راستای تفاهم نامه مشترکی که پیش از این به امضا رسیده است، انجام و باعث شد سفیر اتریش و هیات همراه وی از وضعیت استان و پروژه های قابل سرمایه گذاری استان ایلام برداشت شفاف و روشنی کسب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار ایلام گفت: توزیع هیات های تجاری در مناطق مختلف کشور از اختیارات سفیر اتریش در ایران است و قرار است وی پس از بازگشت نخستین هیات های تجاری و سرمایه گذاری اتریشی را راهی این استان کند.

عسگری تاکید کرد: سفیر اتریش در ایران قول های مساعدی مبنی بر همکاری چندین هلدینگ این کشور در پروژه های سرمایه گذاری در حوزه های آب، نفت، کشاورزی و راه این استان را داده است.

وی پروژه های تلمبه ذخیره ای سد سمیره و میدان نفتی چنگوله را از جمله پروژه هایی عنوان کرد که قرار است هلدینگ های اتریشی مربوطه در آن سرمایه گذاری کنند.

وی نتایج سفر سفیر اتریش و هیات همراه را بسیار مثبت و امیدوار کننده خواند و تاکید کرد: ظرفیت ها و قابلیت های بکر و منحصربفرد استان ایلام در این سفر بسیار مورد توجه قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار ایلام خاطرنشان کرد: دعوت از سفرا و مقامات چندین کشور دیگر از جمله ایتالیا و هلند به استان ایلام نیز در دستور کار قرار دارد.
سفیر اتریش به منظور آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری ایلام در حوزه های منابع نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری و کشاورزی روز دوشنبه وارد این استان شد.

دیدار با استاندار، نشست با فعالان بخش خصوصی، اقتصادی و فرصت های سرمایه گذاری، بازدید از سد و نیروگاه سیمره، قلعه والی و شهر تاریخی سیمره از جمله برنامه های دیروز و امروز فردریش اشتیفت در استان ایلام بوده است.

سفیر اتریش صبح سه شنبه برای آشنایی با ظرفیت های کشاورزی، گردشگری و تاریخی شهرستان های بدره و دره شهر در شرق استان ایلام به این مناطق سفر کرد و شهر تاریخی سیمره، موزه باستان شناسی دره شهر و قلعه میرغلام بازدید کرد.

استان ایلام در غرب کشور با گستره 20 هزار کیلومتر مربع و 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق از حیث منابع نفت و گاز در جایگاه دومین و سوم کشور قرار دارد.

این استان همچنین دارای 350 هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب و یک میلیون و 200 هزار هکتار جنگل و مرتع است که بهره برداری از این ظرفیت ها به منظور توسعه و برون رفت ایلام از محرومیت نیازمند جذب سرمایه های داخلی و خارجی است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار