از خردادماه سال گذشته حذف کارت بلیت کاغذی و جایگزین کارت بلیت الکترونیک به عنوان دستاورد شورای شهر و شهرداری در همدان اجرایی شد.
کد خبر: ۲۲۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴ 10 May 2016
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از اجرای طرح حذف بلیت کاغذی اتوبوس طی این هفته در همدان خبر داد.

به گزارش فارس، در پی اظهارات اخیر رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نسبت به اینکه سازمان اتوبوسرانی در راستای حذف پول و بلیت کاغذی اقدام کند و آن را یک ماهه به نتیجه برساند، به سراغ مسؤولان مربوطه رفتیم تا در جریان اجرای طرح قرار بگیریم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان اظهار کرد: از خردادماه سال گذشته حذف کارت بلیت کاغذی و جایگزین کارت بلیت الکترونیک به عنوان دستاورد شورای شهر و شهرداری در همدان اجرایی شد.

محمد پوروخشوری با بیان اینکه به دنبال حذف سریعتر بلیت کاغذی بودیم و چندین جلسه در این زمینه با اعضای شورای شهر برگزار کردیم، گفت: اعلام نرخ‌ جدید بلیت را همزمان با حذف بلیت کاغذی در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت بلیت الکترونیک همان قیمت مصوبی است که هر ساله از طریق شورای شهر و کمیته انطباق فرمانداری تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال 50 تومان نسبت به نرخ سال گذشته افزایش قیمت خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه هزینه سفر برای هر شهروند 250 تومان است که البته بسیار بالاتر از این نرخ بوده و شهرداری و سازمان اتوبوسرانی یارانه بابت آن پرداخت می‌کند، گفت: قیمت بلیت را 250 تومان نگه داشته بودیم تا همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند که امسال تنها 50 تومان به آن مبلغ اضافه خواهیم کرد.

وی با اشاره به قیمت یک‎هزار و 500 تومانی کارت‌های خام بلیت الکترونیکی، افزود: باید 10 درصد این مبلغ یعنی 150 تومان به پول نقد اضافه شود.

پوروخشوری با بیان اینکه نرخ پول نقد 450 تومان تعیین شده است، گفت: این اقدام در راستای ارزش‌گذاری به افرادی است که از خدمات شهری استفاده می‎کنند.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت پول نقد، خود مردم را به تهیه کارت بلیت الکترونیک سوق خواهد داد، همانطور که در کلانشهرها این امر صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان از توزیع 20 هزار کارت بلیت الکترونیک رایگان در مناطق حاشیه شهر همدان در یک ماه آینده خبر داد و افزود: با رایزنی صورت گرفته این اقدام توسط سازمان اتوبوسرانی یا بانک شهر صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تاکنون 30 هزار کارت بلیت الکترونیک رایگان در مناسبت‌های مختلف توزیع شده است، افزود: در کنار این اقدامات باید کنترل‌، نظارت و بازرسی را تشدید کرده تا استفاده از کارت بلیت نهادینه شود.

پوروخشوری با بیان اینکه در این یک ماه جلسه توجیهی با رانندگان بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم حوزه اتوبوسرانی را در سال 95 الکترونیک کنیم، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ‌سازی نسبت به تحقق شهروند الکترونیک از سازمان اتوبوسرانی آغاز شود.

وی با بیان اینکه این طرح را می‌توان در حوزه تاکسیرانی و دیگر بخش‌های حمل و نقل نظیر پارکینگ طبقاتی به کار گرفت، اجرای آن را در کمک به مردم، مدیریت شهری، جلوگیری از افزایش هزینه‌ها و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی مهم دانست.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه امکان دارد در ابتدای حذف کارت بلیت کاغذی دچار ضرر شویم، گفت: این موضوع پیش‌بینی شده، ولی با این وجود طرح را اجرایی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در این هفته مصوبه آن ابلاغ می‌شود و به مدت یک ماه کار را آغاز خواهیم کرد، افزود: البته کارهای مقدماتی در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان خاطرنشان کرد:‌ در دو ماه اخیر تعداد قابل توجهی از باجه‌های قدیمی فروش بلیت کاغذی را حذف کرده و باجه‌های فروش کارت بلیت الکترونیک را جایگزین آنها کرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ این هفته نیز تعدادی از باجه‌های قدیمی برداشته می‌شود تا باجه‌های جدید جایگزین شود.

پوروخشوری گفت:‌ طی هماهنگی با مجموعه بانک شهر، قرار شده عواملی که در باجه‌های جدید فعالیت می‌کنند، یک یا دو ماه، دوشیفته کار کنند تا مردم مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار