دبیر یادواره شهدای زرهی فارس از برگزاری یادواره شهدای زرهی سپاه و ارتش در شیراز خبر داد و گفت: موزه تانک با وجود ۵۰ دستگاه تانک در دانشکده زرهی شیراز راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۲۲۷۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ 10 May 2016
  

تابناک فارس به نقل از شبستان: سردار سرتیپ دوم پاسدار خسرو کوه مرئی، دبیر یادواره شهدای زرهی فارس امروز (20اردیبهشت) در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین دوره این یادواره در شیراز خبر داد و گفت: اولین یگان رزهی از سپاه فارس در آبان ماه 59 به عنوان گروهان «بلال حبشی» به جبهه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه در عملیات ثامن الائمه (علیه السلام)، حصر آبادان و طریق القدس تانک های مختلفی از دشمن به غنیمت گرفته شد، افزود: که سپاه توانست با گرفتن این غنائم تشکیلات زرهی منسجم را ایجاد کند و در پی آن لشکر 30 زرهی تشکیل شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به توانمندی ها که وجود داشت تیپ شهید دستغیب و سپس گردان ابوالفضل (علیه السلام) زرهی راه اندازی و در لشکر المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نیز گردان زرهی تشکیل شد، اظهار داشت: در سال 62 نیز دانشکده علوم زرهی در شیراز ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه تیپ 37 زرهی ارتش نیز نقش زیادی در عملیات های مختلف ایفا کرد و مرکز آموزش زرهی ارتش جز نقاط مهم محسوب می شد، افزود: برای یادواره شهدا یک سال و نیم کار انجام شده که پنج شنبه 23 اردیبهشت ماه این یادواره با سخنرانی سردار غیب پرور، فرمانده سپاه فجر فارس و قرارگاه امام حسین (علیه السلام) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سلامی، جانشین فرماندهی سپاه پاسداران در سالن امام علی (علیه السلام) سپاه فجر فارس برگزار می شود.

سردار کوه مرئی با تاکید بر اینکه ارتش و سپاه 450 شهید زرهی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند، یادآور شد: سپاه نقش مستشاری را در کشورهای دیگر بازی می کند و کمک به کشورهای اسلامی دارد و تعداد اندکی از شهدای مدافع حرم نیز جزیی از این شهدا هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشکده زرهی سپاه تاکنون بیش از 35 هزار نفر دانش آموخته داشته است، افزود: فرماندهان و شهدای شاخص دفاع مقدس همچون شهید خادم صادق جز شهدای زرهی هستند.

 این مقام عالی نظامی از راه اندازی موزه تانک در زمینی به متراژ 10 هزار متر مربع در این دانشکده خبر داد و اظهار داشت: انواع تانک های غنیمت گرفته شده و تانک های غربی و شرقی که نزدیک به 50 دستگاه تانک است در این موزه به نمایش در می آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار