رییس بیمارستان خیریه کوثر شیراز گفت: انسجام موسسات خیریه می تواند در شناسایی و رفع مشکلات جامعه با گامهای بلندتری عمل کرده و در توسعه امورخیریه اثرگذار باشند.
کد خبر: ۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴ 02 February 2015
محمود تابنده دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در شیراز افزود: اقدامات خیرین در ساختن درمانگاه ، مسجد ، بیمارستان ، مدرسه ،سرپرستی ایتام ودیگر موارد عام المنفعه در جامعه بسیار کارساز است و بار بزرگی درزمینه های مختلف را از دوش دولت برمی دارد.

وی ادامه داد:اگر خیرین یک منطقه در شورایی گرد هم آیند ، معضلات محیط را شناسایی کنند ودر کمیته ای برای رفع آنها تصمیم گیری شود نیازها هر منطقه بدون اتلاف وقت و هزینه رفع می گردد.

وی اضافه کرد: در دو دهه اخیر روند رو به رشدی در امور خیر در فارس شکل گرفته که درهمه امور مشارکت کرده اند اگر این موسسات خیریه دور هم جمع شوند قدرت بزرگی به حساب می آیند و در تصمیم سازیها موفق تر عمل می کنند.

تابنده بیان داشت : بیمارستانهای خیر ساز باید در یک شورای مشترک برنامه ریزی کنند تا به عنوان ید واحده در خدمات رسانی به مردم رو به رشد و توسعه گام بردارند.

بگفته وی ، اجرای امور خیر در جامعه نیاز به فرهنگسازی دارد تا افراد خیر امور خود را به سمت مشکلات مد نظر سوق دهند ، دولت تنها به عنوان ناظرحضور داشته باشد و مردم مفهوم خدمات رسانی امور خیریه را درک کنند.

وی اظهار کرد: فردخیر هزینه احداث بیمارستانی را تقبل می کند و ساخته می شود، این بیمارستان از زمانی که وارد چرخه درمانی شد در مدت کوتاهی چند برابر هزینه احداث باید حقوق پرسنل ، تامین تجهیزات ونگهداری را بدهد.

این عضو مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: این بیمارستان نمی تواند تعرفه درمانی رایگان یا دولتی را رعایت کند زیرا بودجه دولتی برای تجهیزات و نگهداری را در اختیار ندارد.

وی افزود: بنابراین باید این بیمارستانها با هماهنگی شورایی برای تامین تعرفه ها ، تصمیم سازیها و ارائه خدمات مطلوب به مردم برنامه ریزی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار