مدير كل آموزش و پرورش ايلام گفت:يكي از مهمترين برنامه ها براي توسعه فضاهاي آموزشي و رفع مشكل اعتباري استفاده از ظرفيت خيرين مدرسه ساز است.
کد خبر: ۲۲۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 08 May 2016
مدير كل آموزش و پرورش ايلام گفت:يكي از مهمترين برنامه ها براي توسعه فضاهاي آموزشي و رفع مشكل اعتباري استفاده از ظرفيت خيرين مدرسه ساز است.


به گزارش تابناک ایلام؛ علي بيرانوندي اظهار كرد: با توجه به مقتضيات زماني و تحولات ايجاد شده استفاده از فناوري هاي روز و به هنگام سازي مدارس در امر آموزش اجتناب ناپذير است.
وي افزود: اكنون برخي از مدارس استان در حال تحول و هوشمند سازي هستند و متناسب با تكنيك روز نحوه آموزش دانش آموزان نيز دچار تغيير شده است.
بيرانوندي تاكيد كرد: سهم اعتبارهاي تملك دارايي ها براي ساخت و ساز، ايجاد فضاي جديد آموزشي و نگهداري و مرمت فضاهاي موجود با همكاري استانداري و سازمان مديريت و برنامه ريزي افزايش يافته و اعتبار خوبي در اين بخش اختصاص يافته است.
وي گفت: يكي از مهمترين برنامه ها براي توسعه فضاهاي آموزشي و رفع مشكل اعتباري در اين بخش استفاده از ظرفيت خيرين مدرسه ساز است كه نقش مشاركت و همكاري آنها و اوليا دانش آموزان بسيار حائز اهميت است.
وي اضافه كرد: خيرين به طور جدي در استان ايلام سرمايه گذاري انجام داده اند و فضاهاي بسيار خوبي براي آموزش دانش آموزان در استان توسط اين افراد احداث شده است.
به گفته وي، با اين وجود باز كمبود فضاي آموزشي داريم زيرا هرچند وقت يكبار فضاهاي موجود به دليل فرسودگي، حوادث طبيعي نظير سيل يا زلزله دچار تخريب مي شوند.
بيرانوندي توضيح داد: با توجه به اعتبارات آموزش و پرورش با كمبودهايي مواجه هستيم كه نيازمند همكاري و مشاركت اوليا و خيرين در حوزه ساخت فضاهاي جديد آموزشي هستيم.
وي جمعيت دانش آموزي استان ايلام را 103 هزار نفر اعلام كرد و گفت: 11 هزار و 500 نفر معلم، دبير، مربي، هنر آموز و كادر اداري آموزش و پرورش استان ايلام را تشكيل مي دهند.
وي به بحث شاخص هاي آماري در حوزه آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: اكنون 70 درصد دانش آموزان استان در نقاط شهري و 30 درصد در مناطق روستايي با پراكندگي زياد مشغول تحصيل هستند.
بيرانوندي يادآور شد: 750 مدرسه در مناطق روستايي وجود دارد زيرا پراكندگي دانش آموزان در اين مناطق بسيار زياد است.
وي اظهار كرد: 49 درصد دانش آموزان دختر و مابقي پسر هستند كه پوشش تحصيلي در استان اكنون 99.86 درصد در مقطع ابتدايي، 95.17 درصد متوسطه اول، 81.51 درصد متوسطه دوم و 73.3 درص پيش دانشگاهي است.
وي نرخ باسوادي در استان ايلام بر اساس آخرين سرشماري از جمعيت 10 تا 49 سال را 91.86 درصد اعلام كرد و گفت: برنامه هاي ارتقا آموزش به 100 درصد در مناطق مختلف همچنان در دستور كار آموزش و پرورش استان وجود دارد.
وي توضيح داد: با وجود همه مشكلات و تنگناهاي مالي آموزش و پرورش استان ايلام نيز همپاي ساير استان ها كار آموزش و ارتقاي سطح علمي دانش آموزان را به نحو خوبي انجام مي دهد كه پيشرفت و كسب رتبه هاي بالاي كشوري در بين دانش آموزان و معلمان مصداق اين ادعا است.
بيرانوندي ابراز اميدواري كرد كه با همكاري اوليا، مربيان، رسانه ها و همه دست اندركاران براي توسعه علمي و فكري و پرورش و فرهنگ سازي نسل آتي كشور همه موفق عمل كنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار