جمعي از كاميون داران شهرستان هاي نوشهر، چالوس و كلاردشت نسبت به افزايش نرخ غيرمتعارف شن و ماسه از سوي صاحبان واحدهاي توليدي در بخش مرزن آباد چالوس گلايه كردند.
کد خبر: ۲۲۶۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵ 08 May 2016

به گزارش تابناک مازندران،هم اكنون شن و ماسه مورد نياز شهرستان هاي نوشهر ، چالوس ، كلاردشت و عباس آباد از معادن شن و ماسه بخش مرزن آباد چالوس تامين مي شود .

طبق آمار ارائه شده از منابع غير رسمي روزانه حدود 400 كاميون در بارگيري و تخليه مصالح ساختماني در اين مناطق فعاليت دارند.
حدود 40 نفر از رانندگان كاميون با حضور در مقابل فرمانداري چالوس ، با انتقاد از افزايش نرخ شن و ماسه در اين منطقه ، خواستار تدابير لازم از سوي مسئولان براي كاهش قيمت شن و ماسه منطقه شدند.
آنان همچنين اعلام كردند : افزايش نرخ شن و ماسه ظلمي در حق رانندگان و حتي مردم اين منطقه است و چنين اتفاقي نشانه ضعف مديريت مسئولان ذيربط است.
حسين ميردار يكي از اين كاميونداران گفت: درحالي شاهد چنين اتفاقي دراين منطقه هستيم كه بنا به گفته مسئولان سطوح كلان نرخ تورم افزايش نيافته است و متوليان امر نبايد اجازه دهند تا در پي چنين اقدامي مردم دچار مشكل و خدمات دولت تدبير و اميد زير سئوال رود.
وي اظهارداشت : هم اينك با افزايش نرخ هرتن ماسه در مجموع ميزان خريد و عرضه آن به ازاي هر كاميون حدود يك ميليون ريال افزايش يافته است كه سزاوار نيست. 
اين راننده كاميون گفت : اكنون با اينكه غالب رانندگان كاميون براي خريداري ماسه مسافت حدود 150 كيلومتري مسير رفت و برگشت شهرستان آمل را طي مي كنند اما نرخ آن ارزان تر از اين منطقه است. 
ميردار افزود : از سال 91 تا سال 93 نرخ هرتن ماسه حدود 90 هزار ريال بود و در سال گذشته نيز اين رقم به حدود 160 هزار ريال و درسال جاري به بيش از 190 هزار ريال رسيده است.
وي ادامه داد : درحالي كه ميزان وجهي كه در آمل بابت هرتن ماسه به تناسب كيفيت آن از رانندگان كاميون دريافت مي شود حدود 90 هزار ريال تا 140 هزار ريال است .
راننده ديگري كه خود را بهزاد دادجو معرفي كرد ، يكي از علت هاي اساسي افزايش خودسرانه نرخ شن و ماسه را تعطيلي تعدادي از واحدهاي توليد كننده شن و ماسه در بخش تاريخي و كوهستاني كجور نوشهر اعلام كرد.
وي گفت : درپي چنين اقدامي متاسفانه تقاضا زياد و عرضه كاهش پيدا كرده است و نتيجه آن افزايش خودسرانه نرخ اين نوع مصالح ساختماني در اين منطقه است.
وي افزود : هم اينك حدود 40 هكتار از اراضي منابع طبيعي با هدف استخراج شن و ماسه در اختيار بخش هاي خصوصي قرار گرفته و افزايش نرخ غيرمتعارف ماسه بدون در نظرگرفتن معيشت مردم در حقيقت بنوعي بدور از انصاف است.
اين راننده گفت : در زمان حاضر تعدادي زيادي از رانندگان كاميون به علت افزايش نرخ كرايه از كار بي كارشده اند و درحالي كه عده زيادي از آنان نيز بابت خريداري خودرو وبدهي بانكي ناگزيرند در اين حوزه به صورت مستمر فعاليت داشته باشند.
بخشدار مرزن آباد نيز گفت : نرخ هرتن ماسه درسال گذشته حدود 20 درصد و درسال جاري نيز حدود 15 درصد افزايش داشته است.
مصطفي خواجه كجوري افزود : نرخ هرتن ماسه در سال گذشته حدود 150 هزار ريال و درسال جاري اين رقم به بيش از 190 هزار ريال رسيده كه حدود 15 هزار ريال آن به عنوان ارزش افزوده اي است كه به خزانه دولت برمي گردد.
وي اظهارداشت : براساس مصوبه در پي تصميمي كه از سوي هيات مديره انجمن صنفي كارفرمايي توليد كنندگان شن و ماسه مازندران گرفته شد نرخ ماسه نيز افزايش يافته است. 
بخشدار مرزن آباد گفت : با اين حال با نشست هاي كه هفته جاري در بخش برگزار شد حدود 15 هزار ريال بابت هرتن عرضه ماسه كاهش پيدا كرده و اين رقم به حدود 175 هزار ريال رسيده است اما در چنين شرائطي باز هم رانندگان كاميون اعتراض دارند. 
 واقع شدن شهرستان هاي غرب مازندران درمحدوده مناطق حفاظت شده البرز مركزي و عدم ارائه مجوزهاي لازم براي ايجاد واحدهاي توليد كننده شن و ماسه از مهم ترين مشكلاتي است كه سال ها اهالي اين مناطق گردشگرپذير براي تامين اين نوع مصالح با مشكلات عديده اي مواجه هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار