معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) خبر داد؛
معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) گفت: از میان آثار ارسال شده یک هزار و ۷۰۷ مورد به مرحله ارزیابی رسیده است.
کد خبر: ۲۲۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲ 04 May 2016
به گزارش تابناک قم، سیده سعیده غروی ظهر چهارشنبه در همایش «بانو امین» که با حضور آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه و جمعی از پژوهشگران در جامعه الزهرا (س) قم برگزار شد، بیان کرد: از میان آثار ارسال شده به این جشنواره یک هزار و ۷۰۷ مورد به مرحله ارزیابی رسیده و حدود ۱۳۳ اثر نیز پذیرفته شده است که بعد از پنج بار داوری ۳۳ مورد به عنوان رتبه بر‌تر انتخاب شده است.

وی گفت: در این جشنواره ۱۴ اثر بر‌تر و ۱۹ اثر شایسته تقدیر شناسایی شدند که از آن‌ها تقدیر می‌شود که بیشترین آثار در بخش فلسفه، موضوعات تفسیری، فقه و اصول و تاریخ اسلام به نگارش در آمده است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: فراخوان برگزاری این جشنواره در خردادماه سال ۹۴ مطرح شد و در ساختار تشکیلاتی، افرادی از متخصصان علوم دانشگاهی و حوزوی حضور پیدا کردند لذا این جشنواره در دو بخش ملی و بین المللی از اواخر مهرماه سال گذشته تا دی ماه ادامه داشته است.

وی با بیان اینکه ۹۰ کشور اروپایی و آسیایی در این جشنواره حضور داشته‌اند، افزود: ۳۰۰ مرکز پژوهشی و علمی در این جشنواره ارتباط برقرار کرده‌اند.

غروی بیان کرد: ۶۰ درصد شرکت کنندگان حوزوی، ۱۲ درصد دانشگاهی و ۲۸ درصد هم اساتید بوده‌اند و زبان آثار ارسالی نیز اردو، عربی، انگلیسی، اسپانیایی و فارسی است.

وی گفت: ۸۹۶ نفر از شرکت کنندگان در این جشنواره از کشور ایران و مابقی از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، اندونزی، آمریکا، ایتالیا، آلمان، سوئد، جمهوری چک و اسلواکی هستند.

وی عنوان کرد: چهار درصد از آثار ارسال شده به صورت کتاب، ۴۲ درصد پایان نامه و ۵۴ درصد مقاله به دبیرخانه این جشنواره در حوزه‌های مختلف اخلاق اسلامی، تاریخ اسلام، فلسفه و کلام، مطالعات زنان و علوم و قرآن بوده است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) بیان کرد: پژوهش در جامعه ‌الزهرا(س) با هدف توسعه و تعمیق پژوهش‌های دینی و پرورش استعداد‌ها در رشته‌های تخصصی معارف اسلامی از سال ۱۳۸۰ بنیانگذاری شد و از سال ۱۳۸۴ با استقلال از معاونت آموزشی در سه عرصه آموزش پژوهشگر، اجرای طرح‌های پژوهشی و تدوین متون فعالیت می‌‌کند.

وی گفت: مبنا قرار دادن قرآن و عترت، جهت ‌گیری طبق نظام جمهوری اسلامی در حوزه، بایسته‌‌های پژوهشی، کاربردی کردن فعالیت‌‌ها به منظور تأمین نیازهای بالفعل و بالقوه جامعه اسلامی، پرهیز از فعالیت‌های موازی و اهتمام به همکاری با مؤسسات آموزشی و پژوهشی همسو، بخشی از سیاست‌‌های پژوهشی جامعة الزهرا(س) در تشکیل این معاونت است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار