در شرايط گذشته پزشكان داشتند بيرون مي رفتند اما چرا الان كسي به فكر بيرون رفتن نيست و همه مشغول خدمت به سلامتي مردم مي باشند .
کد خبر: ۲۲۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 01 May 2016
معاون درماني دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: بر اساس نظر سنجيهايي كه توسط يكي از سازمانهاي خارج از وزارت بهداشت انجام گرفته است ، 78 درصد مرد از اجراي طرح نظام سلامت راضي بوده و به عملكرد كنوني وزارت بهداشت اعتماد دارند.

به گزارش ايرنا، دكتر محمد رضا عباديان روز يكشنبه در مراسم توديع و معارفه مدير شبكه بهداشت نهاوند با اشاره به دستاوردهاي اجراي طرح نظام سلامت افزود: در حال حاضر با اجراي طرح نظام سلامت در كشور وضعيتي بوجود آمده كه نمي توان آنرا با گذشته مقايسه كرد.

وي افزود: اجراي طرح نظام سلامت در شرايطي صورت گرفته است كه ما در بدترين شرايط به لحاظ اقتصادي قرار داشتيم و دولت به فكر سلامت مردم افتاد در حالي كه در گذشته با وجود درآمدهاي خيلي بالاي كشور، كسي به اين بخش فكر نكرد .

وي با بيان اينكه مجموعه بهداشت و درمان يك مجموعه پيشرو در سلامت مردم است افزود: موضوع سلامت يك بحث استراتژيك است زير ما بايد نيروي انساني سالمي داشته باشيم تا بتوانيم انقلاب را به اهدافش برسانيم .

وي گفت: در شرايط گذشته پزشكان داشتند بيرون مي رفتند اما چرا الان كسي به فكر بيرون رفتن نيست و همه مشغول خدمت به سلامتي مردم مي باشند .

عباديان با بيان اينكه مقايسه شرايط فعلي بهداشت و درمان با گذشته نشان مي دهد كه چقدر كار شده است اضافه كرد: در گذشته در شهر نهاوند براي عمل آپانديس بيمار را به ملاير مي بردند اما اكنون در اين شهر 40 نفر متخصص كه شبها در بيمارستان مي خوابند و بالاي سر بيمار حضور دارند وجود دارد.

وي گفت: كارهايي كه ما انجام مي دهيم بايد پيوست رسانه اي داشته باشد تا مردم با اقدامات انجام شده آشنا شوند و به گونه اي نباشد كه بي اطلاعي آنها از اقدامات صورت گرفته باعث ايراد گرفتن از طرح گردد.

وي بر اطلاع رساني درست از اقدامات صورت گرفته تاكيد نمود و افزود: با توجه به اينكه هدف ما رضايت صد در صدي مردم است لذا بايد با اطلاع رساني از خدمات انجام شده مردم را با اين اقدامات كه متعلق به نظام اسلامي و نشانه توانمندي آن است آگاه سازيم .

در اين مراسم رضا سلامتي معاون فرماندار نهاوند نيز گفت: بحث تحول در نظام سلامت كه يكي از افتخارات دولت تدبير و اميد است در ابتداي كار است و با وجود تنگناهاي مالي دولت توانسته رضايت مندي اكثريت مردم را بدست آورد.

وي افزود: در گذشته پديده زشت زير ميزي به يك آسيب جدي در جامعه تبديل شده بود كه با روي كار آمدن دولت تدبير بساط اين پديده چيده شد و با اجراي فاز دوم ، طرح هدفمندي يارانه ها عادلانه تر شد و مردم از بركات آن بهره مند شدند .

وي گفت: با اجراي طرح نظام سلامت شهرستان نهاوند توانست با مديريت دكتر اميري چندين برابر امكانات و تجهيزات در مقايسه با شهرهاي اطرف براي شهرستان جذب نمايد .

وي افزود: خوشبختانه در مدت مديريت دكتر اميري بر شبكه بهداشت كارهاي بسيار خوبي چه به لحاظ عمراني و تامين تجهيزات و چه به لحاظ تامين نيروي انساني انجام گرفت كه در برخي موارد جايگاه شهرستان را به رده اول استان ارتقاء داد .

در اين مراسم امام جمعه نهاوند نيز با تاكيد بر اهميت اسلام به بحث سلامت جسم و روان گفت: اسلام به مساله تربيت جسم و روان اهميت زيادي مي دهد زيرا پرداختن به هر كدام از اينها بدون ديگري باعث بروز مشكل مي شود.

وي افزود: دولت در بحث نظام سلامت اعتبارات زيادي اختصاص داد و حتي استاندار در ارائه گزارش گفتند كه ما از محل اعتبارات طرح نظام سلامت سه هزار و 600 ميليارد ريال جذب كرده ايم كه البته لازم است ميزان سهم شهرستان مشخص گردد.

وي افزود: با وجود اختصاص اعتبارات زياد مردم مي گويند آنچه كه انتظار داشته اند اتفاق نيفتاده و بيشتر اين پولها به جيب پزشكان رفته است .

وي در پايان از خدمات رئيس سابق شبكه بهداشت در مدت تصدي اين پست قدرداني نمودند .

در پايان اين مراسم با ابلاغ حكمي از سوي رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان دكتر مومن علي دارابي به عنوان مدير جديد شبكه بهداشت معرفي گرديد و از خدمات دكتر جلال الدين اميري مدير سابق اين شبكه كه هم اكنون به عنوان معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي و رئيس مركز بهداشت استان منصوب شد، قدرداني شد.

شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 190 هزار نفر در 105 كيلومتري جنوب استان همدان واقع شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار