مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه گرمای هوا باعث افزایش مصرف آب و کولرهای آبی باعث افزایش بخشی از مصرف نامتعارف شده است، عنوان کرد: در یزد 400 هزار کولر کار می‌کند که این کولرها رقم قابل توجهی از مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهند.
کد خبر: ۲۲۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 30 April 2016

به گزارش تابناک یزد،مدیر کل آب و فاصلاب شهری استان یزد در نشست با شورای شهر اشکذر ضمن اشاره به لزوم توجه کافی و اطلاع رسانی دقیق در خصوص بحران کم آبی در این استان اظار داشت: میزان بارندگی استان یزد در سال آبی جاری 41.9 میلیمتر بوده که این رقم در سال ابی گذشته 59.1 میلیمتر بوده که کاهش 29 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و کاهش 32.4 درصدی نسبت به میانگین مدت مشابه در دوره آماری را نشان می دهد.

"مهندس اسلامی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه گرمای هوا باعث افزایش مصرف آب و کولرهای آبی باعث افزایش بخشی از مصرف نامتعارف شده است، عنوان کرد: در یزد 400 هزار کولر کار می‌کند که این کولرها رقم قابل توجهی از مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهند.
 

وی با بیان اینکه 88 درصد مصرف اب استان در بخش کشاورزی است لزوم صرفه جویی در این بخش از طریق سامانه های نوین آبیاری و همچنین بخش صنعت از طریق راهکارهایی چون احداث تصفیه خانه را یاد آور شد.

وی با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب به ویژه در روزهای گرم تابستان تصریح کرد: تنها با 10 درصد صرفه‌جویی در میزان مصرف فعلی، علاوه بر اینکه می‌توانیم از بحران آب بدون نیاز به جیره‌بندی و قطعی آب عبور کنیم، می‌توانیم آب صرفه‌جویی شده را در زمینه‌های دیگر مورد استفاده قرار دهیم.

اسلامی همچنین با بیان اینکه حداکثر میزان مصرف آب برای هر نفر 200 لیتر در روز تعیین شده است، عنوان کرد: میزان مصرف مردم یزد کمتر از استاندارد تعریف شده است اما در روزهای گرم، متاسفانه این میزان به ناگاه افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان مصرف آب 70 درصد مردم یزد متعادل و منطقی است و 30 درصد مصرف غیرمتعارف دارند و پنج درصد از این میزان، اسراف‌کار هستند و میزان مصرف آب آنها گاهی تا 10 برابر مصرف عادی می‌رسد.

اسلامی با تاکید بر اینکه باید در حفظ منابع داخل استانی آب کوشا باشیم، تاکید کرد: انتقال آب لازم است اما به دلیل مشکلات عدیده اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، آب با قیمت گزافی به استان می‌رسد بنابراین یکی از راهکارهایی که می‌تواند این مشکلات را تا حد زیادی کاهش دهد، صرفه‌جویی در استفاده از منابع داخلی آب است.

نسیم صادق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار