نایب رئیس شورای شهر تهران پیشنهاد داد تا کارگروه مشترکی متشکل از فرمانداری، اوقاف، سازمان میراث و گردشگری و شهرداری و شورا در بحث برج طغرل و ابن بابویه تشکیل شود.
کد خبر: ۲۱۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 26 April 2016
مرتضی طلایی در دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورا پس از ارائه گزارش شورایاران منطقه ۲۰، با بیان اینکه مردم این منطقه ولایت مدار، قانع و قدرشناس هستند، تصریح کرد: مسائل میراثی منطقه نیاز به توجه ویژه دارد. زیرا یکی از مشکلات این بناهای میراثی و تاریخی جزیره ای عمل کردن دستگاه های مختلف است.

طلایی گفت: از این رو تشکیل یک کارگروه مشترک و ویژه متشکل از از فرمانداری، اوقاف، سازمان میراث و گردشگری و شهرداری و شورا در بحث برج طغرل و ابن بابویه برای رسیدگی به این امر لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه مدیریت این کارگروه باید با شورای شهر تهران باشد، ادامه داد: در زمینه بافت فرسوده نیز با وجود آنکه اقدامات خوبی انجام شده اما مشکلات کنونی همچنان ادامه دارد که بخشی از آن به مدیریت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بازمی گردد که نیاز به همکاری مشترک و تشکیل کارگروه مجزای دیگری دارد.

وی افزود: باید این کارگروه با مشارکت سازمان نوسازی بافت فرسوده، آستان حضرت عبدالعظیم(ع)، شهرداری و با مدیریت شورا تشکیل شود تا مشکلات بافت فرسوده نیز برطرف شود.

طلایی همچنین پیشنهاد داد شهرداری منطقه ۲۰ به شهرداری ویژه ای تبدیل شود و گفت: با این دو پیشنهاد اجرایی و کاربردی در زمینه دو مشکل اساسی، بی شک بخشی از مشکلات منطقه ۲۰ برطرف می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر در بخش دیگری از سخنان خود برطرف شدن مشکلات کهریزک و باقرشهر را مهم خواند و بیان کرد: درست است که بارها رفع مشکلات گفته شده و دوباره نیز تاکید می شود و با وجود اینکه شهرداری خدمات خوبی به مردم این منطقه داده است اما در مقایسه با حجم این بخش از تهران و مشکلاتی که از سمت شهر به سمت ری سرازیر می شود، باید به مردم خدمات بیشتری داده شود.

وی ادامه داد: از همین رو تاکید می کنم که کماکان دو بخش کهریزک و باقرشهر را در خدمات شهر تهران سهیم کنیم. اگر در این زمینه نیاز به طرحی است، طرح نیز تهیه شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار