مدیران سازمان حفاظت محیط زیست می‌گویند
بر اساس گزارش ها، بحران جدی تری نیز محیط زیست البرز را تهدید می کند که تشکل های غیر دولتی باید با آگاهی بیشتر و کمک به محیط زیست در مقابل عوامل تخریب بایستند.
کد خبر: ۲۱۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 12 April 2015
مدیر کل دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: درخواست ثبت ملی باغ تاریخی سیب مهرشهر کرج از سوی این سازمان به مقام های عالی کشور ارجاع شده است.
محمد درویش در کارگاه آموزشی نقش زنان در توسعه پایدار که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: تلاش ها بر این است که با حمایت مردم و مسئولان این فضای سبز تاریخی حفظ و توسعه یابد.
وی یادآور شد: اگردر موضوع جنگل ابر شاهرود موفق شدیم آن را در فهرست مناطق چهارگانه محیط زیست کشور قراردهیم، به خاطر مشارکت ها و حمایت های مردم بود.
مدیر دفتر آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از تشکل های مردم نهاد خواست ، پیگیر موضوع حفظ و نگهداری باغ سیب مهرشهر باشند.
وی گفت: مشارکت و اعتماد به مردم در هر بخش به ویژه مسایل زیست محیطی با دستاوردهای خوبی همراه است.
درویش از تشکل های غیردولتی بانوان خواست تا با رصد هرچه بیشتر مسایل و معضلات زیست محیطی ، مسوولان را در این بخش یاری دهند.
مدیر دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: بر اساس گزارش ها، بحران جدی تری نیز محیط زیست البرز را تهدید می کند که تشکل های غیر دولتی باید با آگاهی بیشتر و کمک به محیط زیست در مقابل عوامل تخریب بایستند.
درویش با اشاره به نقش تاثیر گذار بانوان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی گفت: این قشر می تواند در ترغیب و مشارکت دادن کودکان ، نوجوانان و جوانان در فعالیت های زیست محیطی موثر واقع شود.
وی تاکید کرد: امروزه بحران های زیست محیطی هوا ، آب و منابع زیستی را در معرض خطر قرار داده اند.
در کارگاه آموزشی نقش زنان در توسعه پایدار البرز، علاوه برمشکلات باغ سیب ، دیگر معضلات زیست محیطی منطقه نیز مورد واکاوی قرار گرفت .
باغ تاریخی سیب مهرشهر به مساحت حدود 340 هکتاردر دهه 40 و درمجاورت کاخ تاریخی مراورید (کاخ شمس) احداث شد.
این باغ در سال های اخیر به علت بی توجهی برخی مسوولان، بخشی از درختان آن از بین رفت.
در سال های اخیرطبق توافق بین بنیاد مستضعفان و جانبازان و شهرداری کرج ، 30 درصد اراضی این باغ به بنیاد مستضعفان واگذار شد و 70 درصد دیگر برای احیاء و الحاق به فضای سبز شهری در اختیار شهرداری کرج قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار