معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از راه‌اندازی رشته ارتوپدی ـ فنی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 25 April 2016
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از راه‌اندازی رشته ارتوپدی ـ فنی در این استان خبر داد.

به گزارش فارس،فرهاد فراهانی از پیگیری ایجاد رشته‌های جدید در دانشگاه علوم پزشکی همدان طی امسال خبر داد و بیان داشت: ایجاد رشته ارتوپدی ـ فنی از جمله رشته‌‌های در دست اقدام بوده که بازدیدها در مورد آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این رشته یکی از زیرشاخه‌های توانبخشی است، خاطرنشان کرد: در این رشته طریقه‌ طراحی‌ و ساخت‌ اعضای‌ مصنوعی‌ و وسایل‌ کمکی‌ بر اساس‌ اصول‌ مهندسی‌ و منطبق‌ با آناتومی‌ بدن‌ آموزش‌ داده‌ می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه کارگاه بزرگی بدین منظور تأسیس شده است، افزود: به منظور راه‌اندازی کارشناسی فیزیوتراپی در دانشکده توانبخشی نیز بازدیدهای لازم صورت گرفته است.

وی سومین رشته در حال پیگیری را دستیاری جراحی مغز و اعصاب عنوان کرد و گفت: بازدید‌ها در مورد این رشته نیز برای پذیرش دستیار یا رزیدنت صورت گرفته است.

فراهانی با اشاره به رشته کارشناسی ارشد مامایی که امسال وارد رشته‌های علوم پزشکی همدان خواهد شد، بیان کرد: چند رشته مورد تأیید وزارتخانه قرار گرفته که امیدواریم مجوز نهایی برای راه‌اندازی آنها صادر شود.

وی با بیان اینکه رشته‌هایی دیگری نیز از phd، کارشناسی ارشد و دستیاری در دست اقدام داریم، گفت: سیاست کلی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی دنبال می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه از برنامه‌های هفته آموزش در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و افزود: شنبه 18 اردیبهشت ماه تقدیر از دانشجویان فعال رشته‌های مختلف را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه ساعت 10 تا 12 همین روز نشست خبری را با حضور اصحاب رسانه در سالن همایش‌های دانشگاه پزشکی برگزار خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: یکشنبه 19 اردیبهشت به مناسبت روز استاد به بیان عملکرد معاونت آموزشی در یک سال اخیر و برنامه‌های این حوزه در یک سال آینده خواهیم پرداخت و تقدیر از اساتید نمونه و ارتقایافته را نیز در برنامه داریم.

فراهانی با بیان اینکه امسال نشست مشترکی را با دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت روز استاد برگزار خواهیم کرد، گفت: برنامه‌های مشترکی به همین مناسبت در برنامه است.

وی از برگزاری جشنواره شهید مطهری طی روزهای 10 تا 12 اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: این جشنواره به صورت متمرکز در سالن‌ همایش‌های رازی برگزار می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز طبق سال‌های گذشته با برپایی یک غرفه حضور فعالی را خواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان افزود: 22 یا 23 اردیبهشت ماه نیز کنگره آموزشی پزشکی برگزار می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی همدان در این کنگره حضور خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار