سید کاظم موسوی:
نامزد مجلس دهم گفت: ‌امروز مردم با مشکلات معیشتی متعدد روبه‌رو هستند و هیچ تحرکی اعم از تقدیم لایحه یا طرح برای بهبود معیشت مردم و اشتغال جوانان از سوی دولت و مجلس انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۲۱۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 22 April 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری فارساز اردبیل، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی پیش از ظهر امروز در مسجد جامع نیار اردبیلاظهار کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل معرفی کردند که برداشت و تلقی از این مفهوم یعنی بها دادن به تولید داخلی است.

وی به منافع تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تولید داخلی در سایه این راهبرد تقویت شده و دانش و صنعت نیز ارتقا یافته و تحقق اقتصاد مقاومتی به اشتغال مولد نیز کمک می‌کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تقسیم‌بندی اقتصاد دنیا به سوسیالیستی و کاپیتالیستی که سردمدار آن چین و اروپا هستند، افزود: اقتصاد مقاومتی فراتر از این اصول و قواعد اقتصادی دنیاست به طوری که بر پایه اقتصاد مقاومتی ما روی پای خود می‌ایستیم و نوعی استقلال و خودکفایی را در عرصه تولید به ارمغان می‌آوریم.

دولت و مجلس برای بهبود معیشت مردم برنامه‌ای ندارند

موسوی بیان کرد: اما اینکه در این اوضاع و احوال از چه راهی می‌توان اقتصاد مقاومتی را با رویکرد بالا بردن ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کرد، خود جای تأمل دارد که باید مجلس و دولت دست به دست هم دهند تا در حق جوانان مظلوم این کشور بازار از رکود خارج و رونق اقتصادی در سایه توان داخلی شکل بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ‌امروز مردم با مشکلات معیشتی متعدد روبه‌رو هستند و هیچ تحرکی اعم از تقدیم لایحه یا طرح برای بهبود معیشت مردم و اشتغال جوانان از سوی دولت و جلس انجام نمی‌شود.

موسوی ادامه داد: مردم امروز به جای گرایش به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی نان می‌خواهند تا روزی خود را تأمین کرده و به دور از گرایش‌های سیاسی زندگی راحت و عادی داشته باشند.

وی قدرت مجلس را در همه حوزه‌ها یک قدرت واقعی و تأثیرگذار توصیف کرد و گفت: به جای تبانی و تساهل، یک نماینده مجلس باید اهل تعامل باشد تا در پیگیری‌های مستمر کار به انجام برسد.

موسوی با بیان اینکه استان اردبیل در ردیف بودجه سال 94 در ردیف سی‌امین استان قرار گرفت، افزود: به جای آن که نمایندگان از طریق معاونت رئیس جمهور پیگیر پروژه‌های نیمه‌تمام باشند، حتی تصویب منطقه‌ آزاد را نیز به باد فنا دادند.

وی تعطیلی 80 درصدی واحدهای تولیدی استان اردبیل را یادآور شد و تصریح کرد: در مجلس دهم اگر نمایندگان تلاش کنند تا این واحدهای تعطیل شده و راکد فعال شوند، کار بزرگی را انجام داده‌اند چرا که برای 10 هزار نفر بیکار شغل مولد ایجاد شده و از گرفتاری آنها و خانواده‌های آنها کاسته می‌شود.

دولت و مجلس برای بهبود معیشت مردم برنامه‌ای ندارند

موسوی بیان کرد: جوانان ما امروز نه تنها شغلی ندارند بلکه امنیت شغلی عده‌ای نیز از بین رفته و باید گفت این استان صاحبی ندارد به گونه‌ای که باید از عدم تعامل نمایندگان تأسف خورد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ‌باید برای تأمین زیرساخت‌ها و خروج منطقه آزاد از بایگانی دولت برای پیگیری این موضوع تلاش جدی انجام داد هر چند که دولت مخالف تصویب منطقه آزاد به دلیل داشتن بار مالی باشد.

وی ضرورت فعال کردن پروژه‌های راه‌آهن، پتروشیمی، واحدهای تولیدی تعطیل شده و رونق پروژه‌های گردشگری را یادآور شد و ادامه داد: باید روحیه کاری را جایگزین روحیه شعاری کرد که عده‌ای سعی می‌کنند به آن دامن بزنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار