کد خبر: ۲۱۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 20 April 2016


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز از پایش 432 مورد انواع فرآورده‌های خام دامی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان البرز،‌ علی ابوترابی گفت: پایش و نمونه‌برداری بهداشتی از واحدهای تولید و ساخت فرآورده‌های خام دامی و خوراک دام از 432 واحد انجام شده است.

وی ادامه داد: کارخانجات دارای پروانه بهداشتی بهره‌برداری که در زمینه تولید فرآورده‌های خام دامی در استان البرز فعالیت می‌کنند بنا بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور باید در تمامی مراحل ساخت و تولید آزمایشات لازم بر روی فرآورده‌های تولیدی تحت نظارت دامپزشکی باشند.

این مسئول افزود: نمونه‌های اخذ شده شامل گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، شیر، خوراک دام و عسل است و پایش‌ها به منظور بررسی .... در اینگونه فرآورده‌ها انجام می‌گیرد.

به گفته ابوترابی همچنین تعداد 1381 مورد نمونه‌برداری نیز جهت انجام آزمایشات میکروبی و انگلی انجام و به آزمایشگاه مرکزی اداره کل ارسال شده است.

وی در پایان این اطمینان را به شهروندان داد که تمامی فرآورده‌های خام تولیدی در مراکز و کارخانجات تحت نظارت دامپزشکی به صورت دوره‌ای صورت می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا موارد غیربهداشتی در هر مرحله از تولید محصول جلوگیری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار