رئيس هيات مديره صنف گلخانه داران استان خوزستان گفت: از مجموع 250 گلخانه اي كه در خوزستان وجوددارد 150 گلخانه غير فعال است.
کد خبر: ۲۱۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴ 16 April 2016
قاسم شريفي شنبه در نشست اتاق تعاون استان خوزستان با هيات تجاري كشور هلند در محل سراسري اداره كل تعاون ، كار و رفاه اجتماعي استان خوزستان اظهار كرد: متاسفانه عملكرد در بخش گلخانه اي استان بسيار ضعيف است و پشتيباني لازم در استان در جهت توليد گل بسيار نارسا است.

وي عنوان كرد: لازم است كه هيات تجاري هلند در صورت انعقاد تفاهم نامه همكاري با استان به صورت پايلوت فعاليتي را در استان انجام دهد و اين همكاري تنها در اين جلسه باقي نماند.

رئيس هيات مديره صنف گلخانه داران خوزستان افزود: دماي بالاي استان، آب شور و آفات و كودهايي كه توزيع مي شود به كشاورزي خوزستان به ويژه كشت گل و گياه صدمه وارد مي كند.

شريفي بيان كرد: متاسفانه كودهايي با نشان كود كريستالون هلند به صورت تقلبي در داخل كشور توليد مي شود به كشاورزان با كيفيت بسيار پايين فروخته مي شود كه باعث آسيب به محصولات كشاورزي و توليد گل و گياه در استان مي شود.

وي گفت: بخش خصوصي استان اين آمادگي دارد كه باهمكاري هيات تجاري هلند سيستمي را در گلخانه هاي استان فراهم كند تا امكان كشت گل و گياه در تمامي فصل هاي سال وجود داشته باشد.

وي اظهار كرد: توليد محصولي همچون گل بايد توان رقابت در بازار را داشته باشد و براي رسيدن به توليد بالا با كمترين هزينه در استان نياز به يك برنامه ريزي مناسب است.

شريفي افزود: لازم است كه توسط اين هيات تجاري به صورت پايلوت درشهرك هاي كشت گل و گياه به صورت صنعتي در زمينه آموزش، توليد و صادرات گل كار انجام شود.

در ادامه مدير كارآفريني و اشتغال اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان بيان كرد: مي توان يك شركت را با همكاري هيات هلندي در استان ايجاد كرد كه بخش هاي آموزشي، توليدي و بازاريابي را داشته باشد.

رضا ميراني افزود: در بحث كاشت گل و گياه نياز به فناوري جديد دارد، خوزستان بازار داخلي خوبي دارد و براي داشتن بازار منطقه در بخش گل و گياه لازم است كه از توانايي كشور هلند به عنوان كشوري با تجربه در حوزه گل و گياه استفاده كرد.

هيات هلندي با حضور سه تاجر در بخش توليد، آموزش و بازاريابي در حوزه گل و گياه درخوزستان حضور يافتند و قرار است به مدت دو روز در استان بازديدي از زمين هاي كشاورزي و گلخانه هاي استان و يكسري مطالعات باشند.

اين هيات تجاري به دعوت اتاق بازرگاني اهواز و با همكاري شركت مشاوران بين المللي هلند انجام شد و قرار است بعد از مطالعاتي كه توسط اين هيات در استان انجام شد تفاهم نامه همكاري منعقد شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار