مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ۴۸۹ رأس گاو نژاد سمینتال از کشور اتریش تحت نظارت بهداشتی و کیفی اداره کل دامپزشکی استان از مرز گمرک بیله‌سوار وارد کشور شد.
کد خبر: ۲۰۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 10 April 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، صادق صالحی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی نظارت بهداشتی بر واردات دام در گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: 489 رأس گاو نژاد سمینتال از کشور اتریش تحت نظارت بهداشتی و کیفی اداره کل دامپزشکی استان از مرز گمرک بیله‌سوار وارد کشور شد.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی در محل گمرک مرزی بیله‌سوار مستقر بوده و به طور مستمر بر صادرات و واردات محموله‌های حوزه دام و طیور نظارت بهداشتی و فنی دارند که این محموله به مقصد استان قزوین ترانزیت می‌شود.

صالحی بیان کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با هماهنگی‌های به عمل آمده عملیات نظارت بهداشتی دامپزشکی در محل گمرک به سرعت انجام و مجوزهای لازم در راستای ترخیص و ترانزیت و گواهی حمل بین استانی صادر شد.

نماینده سازمان دامپزشکی کشور در نقطه صفر مرزی بیله‌سوار با اشاره به اینکه واردات این نژاد می‌تواند صنعت دامپروری کشور را متحول سازد، گفت: در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها می‌توان گفت که این نژاد مقاوم به بیماری‌های مختلف بوده و باروری و گوساله‌دهی آن بالا است.

وی در حوزه پرورش به اهمیت توسعه این نژاد اشاره و تصریح کرد: نژاد سمینتال یک نژاد اقتصادی است و دارای عملکرد مناسب، قدرت بهره‌دهی طولانی، دو منظوره بودن از نظر تولید شیر و گوشت و قدرت تطابق بالا با شرایط آب و هوائی مختلف است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بازار پسندی گوشت و تولید گوشت بالا، مقاوم بودن به ورم پستان و کیفیت بالای شیر را از دیگر خصوصیات مهم نژاد سمینتال برشمرد و گفت: با ورودی این نژاد به کشور می‌توانیم شاهد بازدهی بالا در این زمینه باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار