رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه از ۹۷۵ حله چاه مجاز تعداد ۲۰۰ حلقه مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شدند گفت: تمامی چاه‌های آب شهرستان باید تا پایان امسال به سیستم هوشمند مجهز شوند در غیر این صورت فعالیت آنها غیر مجاز و برق آنها قطع و پلمب می‌شوند.
کد خبر: ۲۰۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ 08 April 2016
علی آران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دهدشت اظهار داشت: موضوع برخورد با چاه‌های غیرمجاز از طریق مراجع قضایی در دست پیگیری است.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تعداد 1387 حلقه چاه در حوزه سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده وجود دارد گفت: از این تعداد 975 حلقه مجاز و 412 حلقه غیرمجاز است.

آران با بیان اینکه از 975 حله چاه مجاز تعداد 200 حلقه مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شدند افزود: بر اساس قانون باید بقیه چاه‌های آب تا پایان امسال به سیستم هوشمند مجهز شوند در غیر این صورت فعالیت آنها غیر مجاز و برق آنها قطع و پلمب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی‌های اخیر همراه با اضافه برداشت‌های بی‌رویه و حفر چاه‌های غیرمجاز در دشت‌های شهرستان سبب افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی شده گفت: در دشت کلاچو میزان افت آب‌های زیرزمینی به بیش از 10 متر رسیده است.

رئیس اداره امور آب شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه تا کنون 7 چاه آبفروش شناسایی و برق آنها قطع شده است خاطرنشان کرد: کار شناسایی چاه‌هایی که اضافه برداشت دارند و عده از صاحبان چاه‌های مجاز و غیرمجاز که اقدام به آب فروشی به صاحبان زمین‌های مجاور کرده و یا این زمین‎ها را اجاره و از طریق برداشت بی‌رویه اقدام به آبیاری آنها کنند ادامه دارد و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

آران با بیان اینکه تاکنون 20 دستگاه پمپاژ غیرمجاز که از آب رودخانه‌ها به‌صورت غیرمجاز برداشت آب داشتند جمع آوری شده تصریح کرد: کسانی که از رودخانه‌ها به صورت غیرمجاز اقدام به برداشت آب نمایند علاوه بر جمع‌آوری پمپ‌ها به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار