کد خبر: ۲۰۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵ 06 April 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز از خودکفایی یک‌هزار و 500 خانواده نیازمند زیرپوشش این نهاد در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی البرز، علی سالارکیا گفت: توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش از طریق مشاوره شغلی، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کسب و کار و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام می‌شود و هر ساله تعداد زیادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل خواهند شد.

وی ادامه داد: مشاغل ایجاد شده براساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان طرح‌های اشتغال با ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی و مهارت‌آموزی مددجویان بوده و نقش بسزایی در توانمندسازی و خودکفایی افراد دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز ادامه داد: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد به مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل بین 50 تا 200 میلیون ریال و مشاغل کارآفرین 200 تا 250 میلیون ریال بوده و عمدتاً در زمینه‌های دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان زیرپوشش و نیازمندان اعطا شده است.

سالارکیا اضافه کرد: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاتر کاریابی و فراهم‌سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت، بسته‌های تشویقی در نظر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: براساس این بسته‌ها کمیته امداد در سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه را برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی پرداخت می‌کند.

این مسئول از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار خبر داد و هدف از برپایی این کلاس‌ها را افزایش مهارت اشتغال در بین مددجویان عنوان کرد.

سالارکیا ادامه داد: دانش فنی و مهارت‌های حرفه‌ای کلید اصلی موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: این اداره‌کل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در اولویت برنامه توانمند‌سازی قرار داده است که جامعه هدف قادر باشند با تسلط کامل به انجام فعالیت در رشته‌های شغلی مورد علاقه خود بپردازند.

این مسئول تاکید کرد: با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده‌های محروم و کم‌بضاعت به عنوان گامی برای جهش در میدان اقتصادی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به صورت کوتاه‌مدت، بلند‌مدت و ... با جدیت در حال انجام است.

سالارکیا با اشاره به حرفه‌آموزی دانش‌آموزان دبیرستانی اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزانی که در حال گذراندن دوران تحصیلی در مقطع دبیرستان بوده و علاقه‌مند به یادگیری فن و یا حرفه با توجه به علایق، استعداد و نیاز بازار کار هستند از سوی این نهاد و به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌شود.

وی از اجرای بیمه طرح‌های خودکفایی و اشتغال مددجویان خبر داد و تاکید کرد: به منظور پایداری طرح‌های اشتغالزایی مددجویی این نهاد اقدام به ارائه خدمات بیمه‌ای به طرح‌های اشتغال مددجویان زیرپوشش کمیته امداد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار