مدیر کل ثبت احوال استان فارس گفت:هم اینک میانگین رشد جمعیت در سایر نقاط کشور دو درصد است اما این رقم در استان فارس معادل یک و سه دهم درصد است و مبین این است که رشد جمعیت این استان نسبت به میانگین کشور عقب تر است.
کد خبر: ۲۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴ 08 April 2015
بر اساس آخرین سرشماری عمومی که در سال 1390 خورشیدی صورت گرفت جمعیت استان فارس چهار میلیون و 569 هزار و 292 نفر اعلام شد.

به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،علیرضا انصاری ، روز چهارشنبه در دیدار با آیت الله اسدا الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز بیان کرد:براساس آمار موجود در سال 93 در استان فارس 87 هزار و 264 واقعه تولد به ثبت رسید و شمار افراد فوت شده نیز 22 هزار و 452 نفر اعلام شد.

مدیرکل ثبت احوال استان فارس افزود:همچنین سال گذشته 43 هزار و 481 مورد ازدواج و هشت هزار و 202 مورد واقعه طلاق در این استان به ثبت رسید که این آمار بیانگر این است که یک پنجم ازدواج ها در فارس به طلاق منجر شده است.

انصاری گفت:تنها در سه ماه آخر سال 93 تعداد یک هزار و 100 واقعه طلاق در شهر شیراز به ثبت رسیده است که این رقم بالایی است.



** بیش از یک میلیون کارت هوشمند ملی در فارس صادر می شود

مدیر کل ثبت احوال استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت:محوریت برنامه های امسال این اداره کل صدور کارت هوشمند ملی است که با هدف آسان سازی ارائه خدمات و جلوگیری از تخلف در حوزه های مختلف به مردم ارائه می شود.

انصاری ادامه داد:امسال مقرر شده سازمان ثبت احوال کشور 20 میلیون کارت هوشمند ملی با اولویت کارت اولی ها صادر کند که از این میزان سهم استان فارس بیش از یک میلیون کارت خواهد بود.

وی با اشاره به صدور 200 هزار فقره شناسنامه مکانیزه در سال 93 در استان فارس ، گفت:صدور شناسنامه مکانیزه از جمله فعالیت های سال 94 این اداره کل است که اجرایی خواهد شد.

انصاری اظهارداشت: همچنین صدور شناسنامه بدون درج کلمه فوت برای شهدا، کار ارزشمندی در استان فارس است که امسال نیز با جدیت در این استان دنبال می شود.
برچسب ها: رشد جمعیت ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار