مدیر جهاد کشاورزی خلخال با ابراز نگرانی از سرمازدگی بار و سردرختی درختان میوه در این شهرستان گفت: برف در خلخال موجب نگرانی باغداران منطقه شده است.
کد خبر: ۲۰۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 04 April 2016

هادی ذبیحی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حالی که سرمای دیر هنگام اواخر اسفند سال گذشته و اوایل بهار امسال بیش از 600 میلیارد ریال به باغات میوه این شهرستان خسارت زده در صورت یخبندان پس از قطع بارش برف این خسارت می تواند به چندین برابر افزایش یابد.
او گفت: بارش برف همراه با کاهش قابل ملاحظه دما در حالی که بیشتر درختان دانه دار و هسته دار میوه شکوفه داده و ببار نشسته اند نگران کننده است.
بارش سنگین برف در اولین روز از نیمه دوم فروردین در خلخال از بازگشت دوباره زمستان در این شهرستان حکایت داشته و چهره منطقه را نیز کاملا زمستانی کرده است.
رییس اداره راه و شهرسازی خلخال گفت: بارش برف از شب گذشته در تمام محورهای ارتباطی این شهرستان آغاز شده و ارتفاع آن هم اکنون در گردنه الماس و راههای ارتباطی کوهستانی به بیش از 20 سانتیمتر رسیده است.
محمد قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش راهداران خلخال سطح جاده در گردنه الماس واقع ذدر محور خلخال به اسالم برفروبی و نمک پاشی شده است.
فرامرز فرض الله پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: در حالی که دمای هوای دیروز خلخال به 12 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده بود با ورود جبهه هوای سرد و بارشی به منطقه دمای صبح امروز این شهر به دو درجه زیر صفر کاهش یافت.
بارش برف شهرستان کوثرراسفیدپوش کرد
بارش برف در شانزدهمین روز از فصل بهار شهرستان کوثر را به صورت کامل سفیدپوش کرده و موجب افت محسوس دما در این شهرستان شد.
عملیات بازگشایی و برقراری تردد در تمام راهها از سوی نیروهای راهداری در حال انجام است و تردد در مناطق کوهستانی با نجیر چرخ امکان پذیر است.
شهرستان های خلخال و کوثر در جنوب اردبیل قرار دارند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار