نمایشگاه تخصصی توانمندی زنان به مناسبت گرامیداشت هفته زن و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در قلعه والی شهر ایلام گشایش یافت.
کد خبر: ۲۰۵۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵ 03 April 2016
نمایشگاه تخصصی توانمندی زنان به مناسبت گرامیداشت هفته زن و سالروز ولادت حضرت زهرا(س) روز یکشنبه در آیینی با حضور معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در قلعه والی شهر ایلام گشایش یافت.

به گزارش تابناک ایلام؛مشاور امور بانوان استاندار و مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری ایلام روز یکشنبه در حاشیه این آیین گفت: در این نمایشگاه 20 غرفه از صنایع دستی و تولیدات زنان هنرمند، صنعتگر و کارآفرین استان در رشته های مختلف به نمایش گذاشته شده است.
کلثوم خلیلوند اظهار کرد: در این نمایشگاه غرفه های مختلف شامل آشپزی، سلامت و خدمات پزشکی، لباس های محلی ایلام، تابلوهای تزئینی، معماری، هنرهای دستی، زیورآلات، حجم و سفال، گرافیک، نقاشی، صنایع دستی زنان سرپرست خانوار، محیط زیست، سفال و سرامیک و طراحی و دوخت برپا شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه صنایع دستی، هنرهای سنتی و تولیدات زنان به صورت زنده تولید و به علاقمندان و بازدید کنندگان نیز آموزش داده می شود.
مشاور امور بانوان استاندار ایلام گفت: همچنین در این نمایشگاه خدمات مشاوره ژنتیک، تغذیه، مبارزه با بیماره ها، تنظیم خانواده، تست قند خون و فشار خون و خدمات روانشناسی به صورت رایگان به زنان ارائه می شود.
خلیلوند تاکید کرد: سه سیاه چادر عشایری نیز در محل نمایشگاه برپا شده و با پخت نان ساجی، دوغ محلی، بژی برساق، آش رشته و ترخینه آماده پذیرایی از بازدید کنندگان است.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه را گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته زن و همچنین حمایت از زنان کارآفرین، معرفی توانمندی های زنان تحصیلکرده و کمک به زنان در جهت فروش تولیدات خود عنوان کرد.
وی یادآور شد: این نمایشگاه تا 20 فروردین جاری از ساعت 9 صبح تا 19 عصر پذیرای عموم علاقمندان و بازدید کنندگان است.
در آیین افتتاح این نمایشگاه همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و زنان فعال استان نیز حضور داشتند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام از غرفه های این نمایشگاه بازدید کرد و ضمن گفت و گو با زنان هنرمند و صنعتگر استان در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.
در پایان این آیین در سیاه چادر عشایری برپا شده در محل نمایشگاه از مسئولان شرکت کننده در آیین افتتاح با کره و عسل محلی، آش رشته، بژی برساق و نان و دوغ محلی پذیرایی شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار