مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد: بر اثر وقوع سیل یک نفر در شهرستان شاهین دژ در جنوب این استان جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۲۰۴۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 31 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه

مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی اعلام کرد: بر اثر وقوع سیل یک نفر در شهرستان شاهین دژ در جنوب این استان جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، امیرعباس جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرد در داخل یک دستگاه خودروی جیپ بوده که به علت عدم توانائی در کنترل خودرو به داخل رودخانه سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

وی گفت: هم اکنون بیشترین مشکل ناشی از سیل که به علت بارندگی های اخیر در این استان به وقوع پیوسته، متعلق به طغیان جریان آب رودخانه های سیمینه رود و زرینه رود در میاندوآب و رودخانه مهاباد است.

جعفری افزود: به علت سرریز شدن آب سدهای مهاباد و شهید کاظمی میاندوآب میزان آب رهاسازی شده از این سدها افزایش پیدا کرده و این امر موجب افزایش سطح آب این رودخانه ها شده است.

وی با باین اینکه میزان بالا آمدن آب این رودخانه ها در 10 سال اخیر بی سابقه است، اظهار کرد: یک تیم متشکل از کارشناسان و مسئولان دستگاه های اجرائی استان به شهرستان میاندوآب که بیشترین خسارات را در این سیل ها متحمل شده، اعزام شد که در حال بررسی وضعیت هستند.

جعفری افزود: بر اساس برآوردهای اولیه، سیل به یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات شهرستان میاندوآب خسارت وارد کرده و موجب آبگرفتگی 15 واحد مسکونی در روستای داش تپه این شهرستان شده است.

وی گفت: خسارات احتمالی وارده از طغیان آب سیمینه رود بوکان نیز توسط کارشناسان در حال برآورد است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان غربی میزان خسارات اولیه ناشی از سیل در این مناطق را بیش از 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به اتصال رودخانه های سیمینه و زرینه برای انتقال آب به دریاچه ارومیه که سال گذشته با ایجاد یک کانال انتقال به بهره برداری رسید، تمامی آب این رودخانه ها به دریاچه ارومیه انتقال پیدا می کند به طوری که در روزهای اخیر ارتفاع آب این دریاچه هفت سانتی متر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: از ابتدای وقوع سیل در استان اکیپ های امدادی و مدیریت بحران استان به حالت آماده باش درآمده و اقدامات لازم برای امداد رسانی را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گزارش ایرنا، ورود یک سامانه قوی بارش زا به آذربایجان غربی در روزهای گذشته موجب بارش های خوبی در بیشتر مناطق استان به ویژه شهرستان های جنوبی استان شده که این امر موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و سرریز شدن سدهای این مناطق شده است.

طغیان آب این رودخانه ها هر چند مشکلاتی برای مردم و به ویژه روستائیان به وجود آورده، ولی موجب خوشحالی آنها از نزولات آسمانی شده است.




مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار