معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: در سال گذشته بیش از دو میلیارد و 900 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای این استان به خارج از کشور صادر شد.
کد خبر: ۲۰۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶ 30 March 2016
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: در سال گذشته بیش از دو میلیارد و 900 میلیون دلار کالا از طریق مرزهای این استان به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا رحیمی سه شنبه شب در جریان بازدید از بازارچه مرزی سومار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال حدود شش میلیون تن انواع کالا از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ما قبل آن 20 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: افزایش حجم کالاهای صادراتی از مرزهای استان در شرایطی محقق شد که در سال 94 در سطح کشور شاهد کاهش رشد صادرات بوده ایم.

وی بیان کرد: با هدف رفع موانع موجود بر سر راه توسعه بازارچه سومار هفته آینده نشستی با حضور مسئولان دو طرف استان های کرمانشاه و دیالی عراق در محل بازارچه سومار برگزار خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه اظهار کرد: صادرات حدود سه میلیارد دلاری کالا از مرزهای استان در سال گذشته زمینه بسیار خوبی را برای ارتقای عملکرد در سالجاری فراهم خواهد کرد تا بتوانیم شاهد افزایش قابل توجه صادرات شاهد باشیم.

رحیمی ابراز امیدواری کرد تا در سایه توجه دولت موضوع رسمی شدن مرز سومار در سالجاری محقق شود.

فرماندار گیلانغرب نیز گفت: از ابتدای انجام مبادلات مرزی در بازارچه سومار (نیمه دوم مرداد ماه تا پایان سال 94) 230 هزار تن انواع کالا به ارزش 46 میلیون دلار به کشور عراق صادر شد.

کرم محمدی، عمده کالاهای صادر شده را شامل سیمان، انواع تره بار، سنگ کاشی، شیشه، ظروف یکبار مصرف، پلاستیک، مواد شوینده، اسکاج، حنا، آهن آلات و پوشال کولر ذکر کرد و گفت: صادرات این میزان کالا به عراق بوسیله 15 هزار و 950 کامیون صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: موضوع توسعه زیرساخت ها و رفع مشکلات زیربنایی بازارچه سومار در اولویت قرار گرفته و استارت این کار زده شده است.

وی گفت: بازارچه مرزی سومار 16 فروردین سال گذشته با حضور استانداران کرمانشاه و دیاله عراق، معاون وزیر کشور عراق و سفیر ایران در عراق و برخی مسئولان محلی 2 استان به طور رسمی افتتاح شد. 

بازارچه مرزی سومار با بغداد 155 و با کربلا 230 کیلومتر فاصله دارد. 

بخش مرزی سومار در 90 کیلومتری شهرستان قصرشیرین واقع شده است. 

قصرشیرین در فاصله حدود 180 کیلومتری غرب کرمانشاه با 2 بخش مرکزی و سومار و بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارای 186 کیلومتر مرز مشترک با کشورعراق است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار