معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز:
معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز از ادامه دار بودن اجرای برنامه های فرهنگی ، گردشگری و تفریحی تا پایان تعطیلات نوروز خبر داد.
کد خبر: ۲۰۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 28 March 2016
 امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در مصاحبه ای به ارائه خدمات به شهروندان ومهمانان نوروزی اشاره کرد و افزود:به مناسبت فرارسیدن فصل بهار و ایام نوروز جشن هایی با عنوان فصل همدلی و همچنین جشنهای دیگری با نام یاس طاها در مناطق هفتگانه شهر اهواز در حال برگزاری است که با استقبال بسیار خوب شهروندان و مهمانان نوروزی مواجه شده است . در هر یک از این جشنها که در مناطق مختلف شهر اهواز برگزار می شود هزاران نفر شرکت نمودند و از فضای شاد و با نشاط بوجود آمده بهره بردند.

وی در ادامه افزود: همزمان با ایام نوروز به دلیل اهمیت اقامه نماز اول وقت نماز جماعت در10 نقطه از شهر اهواز شامل پارکها و بوستانهای شهر و محل های اسکان مهمانان نوروزی در حال برگزاری است.

همچنین در همین ایام به منظور آشنا سازی مهمانان نوروزی با جاذبه های شهر اهواز تورهای گردشگری رایگانی در نظر گرفته شده که هر روزه جمع بسیاری از شهروندان علاقمند و مهمانان نوروزی از این تورهای استفاده می نمایند. ثبت نام و حرکت این تورها از سه مکان (پارک لاله ، محل نمایشگاه دائمی ، فلکه چمران کیانپارس) صورت می پذیرد.

اجرای برنامه های فرهنگی و مفرح تاپایان تعطیلات نوروز ادامه دارد

معاون فرهنگی شهرداری از برپایی تئاتر های خیابانی خبر داد و گفت: به مناسبت این ایام  بهاری تئاتر های خیابانی نیز با موضوعات مختلف از جمله مسائل آموزش شهروندی در بوستانهای شهر اهواز در حال برگزاری است و توانسته علاوه بر پرکردن اوقات فراغت شهروندان در زمینه آموزش شهروندان نیز اثر گذار باشد.

آهن جان ارائه خدمت به شهروندان و مهمانان نوروزی را وظیفه شهرداری دانست و گفت: این لطفی از سوی خداوند است که فرصت خدمت گذاری به ما عطا شده است پس باید این فرصت را مغتنم شمرد و از آن به نحو مطلوبی بهره ببریم. در همین راستا علاوه بر برنامه های ذکر شده برای ارتباط بیشتر با مخاطبان ، در زمینه محصولات چاپی نیز فعالیت های چشمگیری صورت گرفته است از جمله آنان چاپ بروشور فرهنگی آموزشی در تیراژ 20000 نسخه ، توزیع CDمعرفی شهر من اهواز به تعداد 10000حلقه ، تهیه بسته های فرهنگی جهت کاروانهای راهیان نور ،کتابچه شهدای مدافع حرم در 5000 نسخه و ... می باشند.      

آهن جان در ادامه افزود: در ایام نوروز برای رفاه حال شهروندان و مهمانان نوروزی ایستگاه سلامت در پارک لاله و اتوبوس سلامت در محل نمایشگاه دائمی مستقر شده است و اتوبوس کتاب نیز به پارک لاله رفته تا در دسترس علاقمندان قرار گیرد.

وی گفت: ایام نوروز فصل شادی و نشاط و تفریح خانواده هاست بدین منظور در پارک های ساحلی شرقی ، ساحلی کیانپارس (دو روز) ، پارک ولایت ، پارک شهروند وپارک لاله جشنواره پرواز بادبادکها ، مسابقات دارت و طناب کشی برگزار می شود. همچنین در دو محل اسکان مهمانان نوروزی که در مناطق 2و 7 قرار دارد سامانه های ورزشی نیز برگزار می گردد.

اجرای برنامه های فرهنگی و مفرح تاپایان تعطیلات نوروز ادامه دارد

وی در خصوص دیگر برنامه های برگزار شده گفت: چهارمين دوره از جشنواره سفره هاي هفت سين در روزهاي پاياني سال 94و در آستانه نوروز 95 از سوي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري اهواز برگزار شد.

اين جشنواره كه سابقه برگزاري 3 دوره موفق را در كارنامه خود دارد دوره چهارم را نيز با موفقيت و با حضور و استقبال چشمگير شهروندان پشت سر گذاشت. اين جشنواره با حضور 87شركت كننده جمعه 28 اسفندماه در بلوار ساحلي كيانپارس روبروي خيابان 9 شرقي برگزار گرديد. در اين جشنواره به شركت كنندگان فرصت داده شده بود تا سفره هاي هفت سين خود را با استفاده از خلاقيت و نوآوري طراحي و اجرا نمايند پس از چيدمان سفره ها، داوراني كه از ساعات اوليه برگزاري جشنواره در محل حضور داشتند يك به يك سفره ها را مورد ارزيابي قرار دادند و در نهايت سفره هاي برتر انتخاب شدند و در پايان طي مراسمي برگزيدگان معرفي و با اهداء لوح، تنديس جشنواره و هداياي نقدي مورد تقدير قرار گرفتند.

در اين جشنواره به نفرات اول تا هشتم جايزه ويژه و به نفرنهم تا بيستم نيز هدايايي به رسم يادبود اهداء گرديد. همچنين به تمامي شركت كنندگان لوح تقدير به جهت حضور در جشنواره اهداء شد.

معاون شهردار اهواز در پایان این گفتگو با تاکید بر ادامه خدمت رسانی به شهروندان تاپایان نوروز گفت: به دلیل اینکه شهر اهواز در ایام نوروز میزبان بسیاری از هموطنان است تلاش می کنیم فضایی خاطره انگیز برای آنان فراهم نماییم تا با خیالی آسوده و خاطری خوش اهواز را ترک نمایند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار