مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه شیب وقوع بیماری تب مالت در استان همدان نسبت به گذشته کندتر شده است، گفت:در بازرسی های نوروز ۲۵تن و ۳۸۰ کیلو گرم گوشت قرمز و مرغ در استان همدان ضبط شد.
کد خبر: ۲۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷ 08 April 2015
مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه شیب وقوع بیماری تب مالت در استان همدان نسبت به گذشته کندتر شده است، گفت:در بازرسی های نوروز ۲۵تن و ۳۸۰ کیلو گرم گوشت قرمز و مرغ در استان همدان ضبط شد.

به گزارش مهر، محمود رضا رسولی  با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۱۵۰ مرکز تولید و توزیع و عرضه مواد خام دامی در استان همدان فعال است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری با اجرای طرح تشدید کنترل بهداشت در اداره دامپزشکی استان همدان حدود چهار هزار و ۹۰۰ مورد بازرسی از مراکز تولید و توزیع و تهیه مواد خام دامی انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ۲۵ اسفند ماه گذشته تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری با بازرسی های انجام شده حدود ۲۵ تن و ۳۸۰ کیلو گرم گوشت قرمز و مرغ غیر بهداشتی در استان همدان ضبط و معدوم شد.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه در اجرای طرح تشدید کنترل بهداشتی دو هزار و ۲۹۶ نفر ساعت بازرسی انجام شده است، ابراز داشت: با توجه به اینکه در سال گذشته بیماری لمپی اسکین برخی از دام های استان همدان را تهدید می کرد در سال گذشته ۱۰۰ هزار راس دام علیه این بیماری واکسینه شدند.

رسولی با تاکید بر اینکه این بیماری در استان همدان کنترل شده است، افزود: مراقبت های بهداشتی برای جلوگیری از این بیماری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بیماری «وی، اچ. اس» در بین ماهی های قزل آلا نیز کنترل شده است، ابراز داشت: برای جلوگیری و پیشگیری از بیماری تب مالت در استان همدان نیز در سال گذشته ۱۲۸ درصد واکسیناسیون انجام شد.

رسولی ادامه داد: با انجام برنامه های مختلف و افزایش واکسیناسیون شیب ابتلا به بیماری تب مالت در استان همدان کند تر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان در این خصوص بیان کرد: امیدواریم با اجرای طرح گام به گام بروسلوز در استان همدان بیماری تب مالت ۵۰ درصد کاهش یابد.

رسولی گفت: استان همدان از نظر تامین امنیت مواد غذایی موقعیت مناسبی دارد و از لحاظ بهداشتی نیز در سال گذشته کانون های بیماری در استان کاهش داشته است.

وی افزود: کاهش کانون های بیماری در بین دام و طیور در سلامت عمومی جامعه بسیار تاثیر گذار است.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار