مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: جنگ شادی ویژه نوروز 95 در قلعه تاریخی والی شهر ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۲۰۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸ 23 March 2016

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: جنگ شادی ویژه نوروز 95 در قلعه تاریخی والی شهر ایلام برگزار می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه زاده افزود: این جنگ شادی با هدف ایجاد شور و نشاط در بین گردشگران و مهمانان نوروزی استان پنجشنبه شب با اجرای برنامه های متنوع از ساعت 20.30 شب برگزار می شود.
وی برنامه های این جنگ شادی را موسیقی و رقص محلی، ساز و دهل، نمایش طنز، مسابقه ایلام شناسی و بخش های متنوع دیگری عنوان کرد که در محوطه بسیار زیبای قلعه والی شهر ایلام اجرا می شود.
وی یادآور شد: همچنین در محوطه ورودی قلعه والی نمایشگاه صنایع و سوغات محلی در قالب 20 غرفه برپا شده است که از برنامه های جنبی این نمایشگاه اجرای موسیقی آئینی استان ایلام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار کرد: موسیقی آئینی استان ایلام شامل ساز و دهل و هالپرکه است که هر روز در دو نوبت از ساعت 17 در نمایشگاه صنایع دستی قلعه والی توسط گروه موسیقی سیروان اجرا می شود.
شنبه زاده تاکید کرد: این نمایشگاه که در آن با غذاهای محلی از جمله بژی برساق، کله کنجد، نان ساجی، دوغ محلی ، روغن حیوانی، دوغ محلی، کره و توف و آش محلی از مهمانان پذیرایی می شود در ایام تعطیلات نوروزی از ساعت ۸.۳۰ دقیقه صبح تا ساعت ۲۰ شب دایر است.
استان ایلام با برخورداری از یکهزار و 500 جاذبه گردشگری، تاریخی و طبیعی مورد توجه گردشگران و مهمانان نوروزی است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار