کد خبر: ۲۰۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 23 March 2016
تابناک گیلان: مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ورود یک میلیون و 524 هزار نفر اقامت شب از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل گیلان با اشاره به افزایش 6.5 درصدی ورود گردشگران به استان، اظهار کرد: نوروز امسال 400 مورد بازرسی از مکان‌های گردشگری گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 27 تذکر به مکان های مذکور داده شده است، افزود: احیای بناهای تاریخی با مشارکت بخش‌خصوصی از وعده‌های رئیس جمهور در سفر به گیلان بود که تحقق پیدا کرده است.

این مسئول ادامه داد: برای مرمت کاروانسرای لات 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده و دارای 22 غرفه و سالن و مکان طبخ غذای محلی و آماده است.

وی از پیش‌بینی ایجاد 10 غرفه صنایع‌دستی در کاروانسرای لات خبر داد و گفت: برگزاری آیین‌های بومی‌ ـ‌ محلی در کاروانسرای لات پیش‌بینی شده است.

افتتاح پروژه پیاده‌راه‌سازی رشت با حضور وزیر راه در 11 فروردین

استاندار گیلان نیز در مراسم افتتاح کاروانسرای لات اظهار کرد: مجموعه گردشگری مذکور در نوع خود در گیلان بی‌نظیر بوده و در روزهای ابتدای سال 95 خوشحال هستیم از اینکه یکی از وعده‌های سفر رئیس جمهور به گیلان تحقق پیدا کرده است.

محمدعلی نجفی بر استفاده از تجربه، فناوری و اندیشه‌های دانش‌بنیان دنیا تأکید کرد و گفت: امکانات داخلی را باید توانمندتر و پربارتر کنیم.

وی یادآور شد: مدت 2.5 سال فرصت خدمتگزاری در گیلان را دارم و در این مدت تلاش شده فرصتی برای بخش‌خصوصی فراهم شود.

استاندار گیلان نگاه به توسعه بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری، بازرگانی و فعال کردن بنادر این استان را حائز اهمیت برشمرد.

این مسئول با اشاره به اینکه نگاه دریامحور در استان وجود دارد، یادآور شد: شرایط استان در این زمینه مناسب بوده و گزارش‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی امیدوار کننده است.

نجفی با بیان اینکه مردم با نگاهی که در انتخابات هفتم اسفند ماه سال 94 داشتند با حضور خود امید را طلبیدند، متذکر شد: باید تلاش کنیم امید، رفاه و امنیت در گیلان بیشتر شود.

وی از افتتاح پروژه پیاده‌راه سازی رشت با حضور وزیر راه و شهرسازی در 11 فروردین ماه جاری خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار