مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی: کودکان ۴۶۰ روستا مهد آذربایجان‌غربی از یک وعده غذای گرم بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱ 31 January 2015

تابناک گزارش میدهد،راضیه خدادوست ، به اقداماتی که در رابطه با آسیب‌های اجتماعی که از سوی بهزیستی آذربایجان‌غربی ارائه می‌شود اشاره و اظهار داشت: طرح اشتغال برای زنان سرپرست خانوار در حال اجراست که به طور متوسط 1 میلیارد و 4 صد و پنجاه میلیون تومان در این باره هزینه شده است.

وی به فعالیت‌های دفتر امور کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: در این حوزه کودکان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفته‌اند در حالت کلی 4 طرح دراین باره اجرا می‌شود که یکی گسترش روستا مهدهای مناطق محروم استان است که بدین منظور برای 10 روستا مهد مجوز صادر شده ‌و 1 میلیون تومان برای راه‌اندازی این روستا مهدها هزینه بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی به طرح تامین یک وعده غذای گرم در روستا مهدها اشاره و تصریح کرد: بیش از 10 هزار نفر از کودکان در 460 مهد استان از این طرح بهره‌مند می‌شوند.

خدادوست به 13 مرکز هیئت امنایی در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: در این مراکز 239 فرزند نگهداری می‌شود و طرحی با نام آتیه فرزندان است از تحت پوششی از این طرح نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی تعداد فرزندان واگذار شده به حضانت را 50 نفر و تعداد فرزندان ترخیصی از مراکز دولتی و غیر دولتی را 88 نفر بیان کرد و گفت: برای این فرزندان نیز کمک هزینه ازدواج و سرمایه کار پرداخت می شود.

روستا مهد، مهد کودکی که بر اساس درخواست  متقاضیان روستایی جهت آموزش دادن به کودکان 3 تا 6 سال با همکاری شورای اسلامی و  نظارت سازمان بهزیستی تحت ضوابط خاص تشکیل شود.

در مراکز بخش،  مراکز  دهستان و   روستاهای بالای 200 خانوار جمعیت  امکان  تشکیل روستا مهد وجود دارد و  در سایر روستاها بنا به ضرورت و با  تشخیص سازمان بهزیستی استان امکان تشکیل روستا مهد وجود خواهد داشت.

جهت ایجاد روستا مهد، همکاری شورای اسلامی در خصوص تامین مکان و  نیروی انسانی لازم است. در صورت عدم وجود متقاضیان واجد شرایط بومی، به تشخیص  بهزیستی استان، از نیروهای غیر بومی نیز می توان استفاده نمود.

در روستا مهدها آموزش کودکان از ساعت 8 تا 12 انجام می  شود.

سازمان بهزیستی با پردخت یارانه در جهت توسعه و تجهیز روستا  مهدها، تغذیه شیر رایگان در آن مراکز و پرداخت تسهیلات با کارمزد کم و ارائه منابع  آموزشی، روستا مهد ها را حمایت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار