مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: به دلیل بارش برف سنگین و سردی هوا بخش مهمی از بار و سردرختی باغات میوه این شهرستان از بین رفت و 600 میلیارد ریال خسارت به باغداران وارد شد.
کد خبر: ۱۹۹۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ 18 March 2016

هادی ذبیحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورود توده هوای سرد و بارش زا به منطقه در 26 اسفند و بروز نوسانات دمایی به علت بارش برف و پدیده یخبندان خسارت زیادی به درختان میوه دانه دار و هسته دار گردو در مناطق نیمه گرمسیری خلخال و درختان هسته دار از جمله بادام و زردآلو در مناطق معتدل و سردسیری این شهرستان شده که در مرحله شکوفایی گل بودند.
وی تغییر اقلیم را یکی از مشکلات بخش کشاورزی استان اردبیل در سال های اخیر ذکر کرد و گفت: از نشانه های این تغییر کاهش نزولات برف و افزایش میانگین دمای هوا در فصل زمستان است.
ذبیحی اظهار کرد: چند سال متوالی است که افزایش دمای هوا در ماه های بهمن و اسفند موجب بارور شدن و شکوفه دهی درختان میوه شده و به دنبال آن حاکمیت سرما در اواخر اسفند و اوایل بهار سردرختی درختان میوه را از بین می برد.
او بیمه محصولات کشاورزی و باغی ، احداث باغ در موقعیت جوی مناسب ، تغذیه مناسب درختان با استفاده از کودهای پتاسیم ، بکارگیری روش های تاخیر انداز گل دهی و استفاده از ارقام دیر گل ده و مساعد با شرایط آب و هوایی منطقه را از جمله راهکارهای کاهش خسارات وارده از جانب سرما و یخ بندان به کشاورزان و باغداران این شهرستان ذکر
کرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار فر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار