به‌دنبال بارش برف در روزهای واپسین سال 94 اکثر باغات میوه شهرستان مشگین‌شهر خسارت عمده دیده است.
کد خبر: ۱۹۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴ 18 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، فرماندار مشگین‌شهر عصر امروز در جریان بازدید از آخرین وضعیت باغات میوه مشگین‌شهر اظهار کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی در اسفندماه و گرم شدن هوا اکثر باغات میوه شهرستان مشگین‌ به شرایط شکوفه‌دهی رسیده بود که به یک‌باره با بارش برف و سرمای هوا خسارت عمده‌ای به باغات میوه‌های هسته‌دار وارد شده است.

ابراهیم امامی با بیان اینکه این خسارت‌ها ارزیابی می‌شود اما قطعاً وارد شدن این خسارت‌ها بر اقتصاد منطقه و اهالی نیز تأثیرگذار است، تصریح کرد: امیدواریم صندوق بیمه به سرعت خسارت وارده را ارزیابی و نسبت به تأمین بخشی از مبالغ خسارت وارد شده اقدام کند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بروز چنین حوادثی همواره مشکلاتی را برای باغ‌داران به وجود آورده است، بیان کرد: اگر چند روز آینده سرما و یخ‌بندان ادامه پیدا کند وارد آمدن خسارت صددرصدی به باغات این شهرستان دور از انتظار نیست.

فرماندار مشگین‌شهر گفت: باید تدبیری بیندیشیم تا بیشتر از این خسارت به باغات وارد نشود و از همین رو در روزهای آینده سعی می‌کنیم با همراهی خود باغ‌داران نسبت به گرم نگه‌ داشتن فضای باغ به صورت مصنوعی اقدام کنیم.

امامی با بیان اینکه مشگین‌شهر بیشترین تولید میوه و محصولات سر درختی را دارد، افزود: با این وضعیت که 14 هزار هکتار باغات میوه این شهرستان دچار خسارت شده، باید منتظر راهکارهایی باشیم تا باغ‌داران بیش از این متضرر نشوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار