وی اضافه کرد: این بازرسی ها با هدف اعمال سیاست تنظیم بازار ، اصلاح نظام توزیع با محوریت عدالت گستری نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی به صورت جدی اجرا شد
کد خبر: ۱۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 07 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، بیژن خالقوردی پور گفت: در طول اجرای طرح نظارتی نوروز 94 از 15 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری ، سه هزار و 919 مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی توسط بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا به عمل آمد.

وی اضافه کرد: این بازرسی ها با هدف اعمال سیاست تنظیم بازار ، اصلاح نظام توزیع با محوریت عدالت گستری نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی به صورت جدی اجرا شد.

وی اظهار کرد: متخلفان از سوی اداره تعزیرات حکومتی به پرداخت 75 میلیون و 252 هزار و 100 ریال جریمه شدند. 

خالقوردی پور بیان کرد: این بازرسی ها با همکاری 10 بازرس اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا انجام شده است.

وی بیشترین تخلف بازاریان را گرانفروشی عنوان کرد و ادامه داد: درج نکردن قیمت ، صادر نکردن صورتحساب و کم فروشی از جمله تخلفات متصدیان واحدهای صنفی در شهرستان آستارا است.

وی افزود: در طول اجرای طرح نظارتی نوروز 30 ناظر افتخاری نیز مشارکت داشتند.

خالقوردی پور اضافه کرد: در این طرح از کالاهایی نظیر پوشاک ، کیف و کفش ، آجیل ، خوار و بار ، انواع شیرینی ، گوشت قرمز ، مرغ و میوه و همچنین از بخش های خدماتی نظیر شرکت های مسافربری ، حمل و نقل درون شهری و برون شهری ، اماکن تفریحی و فرهنگی ، واحدهای اقامتی ، غذاخوری ، تعمیرگاه و تعویض روغنی ها ، انبار و سردخانه ، رستوران های بین راهی و نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بازرسی شد.

وی با اشاره به انجام 30 مورد گشت مشترک با ادارات مختلف شهرستان آستارا در طول یک ماه اظهار کرد: در این مدت 60 مورد گزارش و شکایات مردمی ثبت شده است.

وی یادآور شد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را با شماره تلفن 124 اداره صنعت ، معدن و تجارت اطلاع دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار گرفته و جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور قرار دارد.

وجود یک هزار و 200 واحد تجاری در بازارچه مرزی آستارا و نیز وجود سواحل و طبیعت بکر و واقع شدن در مسیر تردد شمالغرب کشور از جمله مهمترین دلایل افزایش حضور مسافران ورودی و رونق بازار در این شهرستان است.

در نوروز 94 یک میلیون و 412 هزار و 531 نفر مسافر از مناطق گردشگری شهرستان آستارا بازدید کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار