درواپسین روزهای زمستان در حالیکه مردم استان ایلام برای تدارک پذیرایی از آغاز بهار وجشنهای نوروز باستانی به تکاپو وجنب وجوش افتاده اند ،ورود ریزگردهای عربی به آسمان استان هوای مطبوع وبهاری این استان را دگرگون نمود ومردم اغلب شهرستانها،خصوصا ایلام ،مهران وایوان را خانه نشین کرد
کد خبر: ۱۹۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 15 March 2016

درواپسین روزهای زمستان در حالیکه مردم استان ایلام برای تدارک پذیرایی از آغاز بهار وجشنهای نوروز باستانی به تکاپو وجنب وجوش افتاده اند ،ورود  ریزگردهای عربی به آسمان استان هوای مطبوع وبهاری این استان را دگرگون نمود ومردم اغلب شهرستانها،خصوصا ایلام ،مهران وایوان را خانه نشین کرد

به گزارش تابناک ایلام؛امروز در حالیکه زمستان آخرین نفس های خود را می کشد وطبیعت زیبای استان ایلام رفته رفته به استقبال فصل بهار می رود ،گرد وغبار این میهمان همیشگی مردمان این دیار برای چندمین بار متوالی ،هوای دلنشین وبهاری استان را غیر قابل استنشاق کرد وافزایش آلایندگی های ناشی از ورود ریزگردهای عربی به آسمان استان ایلام حتی نفس کشیدن را برای مردمانش سخت کرد.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام دراین زمینه گفت: بدنبال ورود گرد و غبار و افزایش میزان غلظت آلودگی وضعیت هوای استان ایلام در شرایط اضطرار قرار گرفته است.

علی طاهر سارایی اظهار کرد: هم اکنون میزان گرد و غبار در هوای شهرستان ایلام براساس نتایج ایستگاه های سنجش آلودگی هوا، 13 برابر حد مجاز است.
وی افزود: وضعیت گرد و غبار موجود در هوای شهرستان های مهران و ایوان نیز هم اکنون 10 برابر حد مجاز و در شرایط اضطرار است و در صورت تداوم این وضعیت در ساعات آینده بحرانی می شود.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام هم در خصوص آلودگ هوا گفت: پدیده گرد و غبار و ریزگردها از ظهر امروز در اغلب مناطق این استان باعث آلودگی هوا شده است.
مجتبی میهن پرست اظهار کرد: پیش بینی می شود این وضعیت تا سه روز آینده بر هوای استان حاکم باشد و هوای شهرهای مختلف را تحت تاثیر خود قرار دهد
هوای شهرستان های ایلام، مهران، ایوان و شهر سرابله ظهر امروز در وضعیت هشدار قرار داشت ولی بتدریج و با افزایش آلاینده های موجود در هوا، به وضعیت اضطرار رسید.

همچنین بعلت افزایش غلظت گردوغبار هوای استان وکاهش دید خلبان پرواز  تهران به ایلام شرکت آسمان لغو شد.

نشست شورای مدیریت بحران استان ایلام قرار است تا ساعتی دیگر با حضور اعضای این شورا در خصوص وضعیت آلودگی هوا برگزار شود.
هوای ایلام از ابتدای سال جاری 64 روز آلوده و ناسالم بالاتر از حد مجاز و استاندارد داشته که این میزان سال گذشته تنها 39 روز بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار