مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران گفت: راه اندازی دهیاری ها از راه های مهم توسعه روستا محسوب می شودو در زمان حاضریک هزار و 900 روستا در مازندران دهیار دارند.
کد خبر: ۱۹۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 14 March 2016

به گزارش تابناک مازندان، جان الله عبدی  در همایش دهیاران استان مازندران در هتل بانک ملی بابلسر ا بیان اینکه دهیاران باید اقتصاد مقاومتی را در روستاها جدی بگیرند؛ گفت: این قشر باید با بهره گیری از مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت های گردشگری زمینه اشتغال را فراهم کنند.


وی گفت: بسیاری از دو هزار و 956 روستای استان مازندران طرح هادی ندارند و اعتبارات دولتی نیز به روستاهای فاقد دهیاری تخصیص داده نمی شود که باید این مشکلات هوشمندانه رفع شود.


عبدی با بیان اینکه 200 روستا با همکاری خوب دهیاران در مازندران در طرح هادی مشارکت دارند وبا مشارکت دهیاران 550 کیلومتر از راههای روستایی در سال 94 آسفالت شده اظهارداشت: زیرساخت آسفالت 200 روستای دیگر در سطح استان آماده است و منتظر تامین اعتبار برای آسفالت می باشیم.


وی افزود: همچنین در سال 94 در روستاهای مازندران 270 طرح با اعتبار 240 میلیاردریال افتتاح و به بهره برداری رسید. 


وی اجرای طرح های فرهنگی برای روستاها را بسیار مهم خواند و گفت: خوشبختانه امسال در زمینه کتابخانه های روستاها در استان برنامه های خوبی ارائه شده است.


مدیر کل امور روستایی استانداری مازندران اضافه کرد: امیدواریم دهیاران به گونه ای تلاش کنند تا با حمایت دولت مهاجرت معکوس از شهر به روستاها را شاهد باشیم.


عبدی اظهارداشت: بدنبال راه اندازی خانه هلال در سطح روستاهای پرجمعیت می باشیم تا در مواقع آتش سوزی جنگل ها ورود یابند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار